Summer fight 2011 missions

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
the godfather

Re: Summer fight 2011 missions

Inlägg av the godfather »

det är samma trista spelförstörande variation på 2 uppdrag. bytta en.
och skriv om hela trean. det skulle vara enkla roliga uppdrag i kinna jöe!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Varför helt blockande area terräng? Och varför uppdrag 3?

egge

Inlägg av egge »

theWatchman skrev:Varför helt blockande area terräng? Och varför uppdrag 3?
För att vi tyckte det var en kul idé?

Tror du ärligt att mitt svar skulle vara: För att vi vill förstöra spelet och helst bara köra standarduppdrag?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Nej jag tyckte nog bara det var lite avancerat. Angående terrängen så gillar jag true los o tycker det funkar bra. Så varför ändra på det?

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Vi i M-wolf som arrangerar tycker Egges förslag är kul. Bra jobbat Egge!

egge

Inlägg av egge »

theWatchman skrev:Nej jag tyckte nog bara det var lite avancerat. Angående terrängen så gillar jag true los o tycker det funkar bra. Så varför ändra på det?
Jag känner inte att vi ändrat på TLOS. Jag känner det som att vi har gett två utav uppdragen en variation som tvingar till nytänk och kanske öppnar för nya taktiska situationer. Förstår du hur jag tänker? Variation är till för att ge variation till uppdraget. Inte för att använda något som finns överallt annars och till Summerfight, som inte är en turnering som riktar in sig till ett hårt turneringsklimat, så tycker jag det är en kul idé att testa och ett passande tillfälle.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

the godfather

Inlägg av the godfather »

så egge ska förstöra summerfight med...

räckte det inte att han förstör rydcon?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:
theWatchman skrev:Nej jag tyckte nog bara det var lite avancerat. Angående terrängen så gillar jag true los o tycker det funkar bra. Så varför ändra på det?
Jag känner inte att vi ändrat på TLOS. Jag känner det som att vi har gett två utav uppdragen en variation som tvingar till nytänk och kanske öppnar för nya taktiska situationer. Förstår du hur jag tänker? Variation är till för att ge variation till uppdraget. Inte för att använda något som finns överallt annars och till Summerfight, som inte är en turnering som riktar in sig till ett hårt turneringsklimat, så tycker jag det är en kul idé att testa och ett passande tillfälle.
Ok, förstår. När jag ser missionsen så tycker jag ändå det ser ut att bjuda på bra träning inför ETC. Är man bara missnöjd med en specialregel samt ett mission så är det ju ändå lugnt. 8-)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

For the record, så tycker jag att icke-blockande skog var peachy i 4th, men är betydligt mer skeptisk till den i 5th. Gömma en bil bakom skogen, bränna genom nästa runda? Inte alls bra, nej då... Det spöar skyttearméer rätt duktigt, kan jag tycka. (Eller vänta nu, vad gnäller jag för i så fall? Ah, just det, spela konstigt uppdrag mellan 20 och 23 är inte direkt lätt...)

Dags att bygga en Vindicator apsnabbt, kanske?

Eftersom arr är nöjda är det bara att köra på det. Det är åtminstone inte några konstiga &%¤# scoringregler i runda tre eller fyra.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

egge skrev:Ruiner har antingen bas som fungerar som area terräng eller så är det kanten på hörnen som blir en linje som visar vad area terrängen går.
Ok. Tror inte regelboken definierar ruiner så, men bara så man vet hur man ska tänka så :)

Verkar intressant iaf!

Skriv svar