Tadaotoko skrev: Det och d20 system för att räkna komp.
Suck... Jag förstår inte riktigt varför alla kompmotståndare anser sig vara så bra på att avgöra vad som är en bra eller en dålig lista, samtidigt som de helt saknar förtroende för andra människor att göra den bedömningen.
On topic: Vad som är en balanserad lista är IMO helt avgörande av vilket klimat man spelar i, det är inte så att GW, kompmallsgruppen eller någon annan bestämt hur man skall leka med sina plast- och tennsoldater. Det handlar helt enkelt om gammal hederlig artighet att komma med en lista som ligger inom ramen för vad som förväntas av ens motståndare vilken applicerats i ett kompetativt sammanhang. Ska man till ETC så är det ingen som klagar för att man kommer med 15 chimerachassin eller femtielva dakkadreads med psybolt, ska man till snällcon är det läge att packa sina vespids och lämna bredsidorna hemma, ska man till en vanlig turnering bör man lägga sig någonstans mitt emellan och om jag någonsin får för mig att arra en turnering igen kan man komma med lite vad man vill för då ska man banne mig inte få spela sin egen armé!
Svårare än så är det inte.