Jag sitter med ett brev i handen som jag funderar på att inte posta...MrCheeze skrev:varför just GW modeller?pära skrev:och håll dig till gw-modeller!
så håll dig till gw-modeller!
Jag sitter med ett brev i handen som jag funderar på att inte posta...MrCheeze skrev:varför just GW modeller?pära skrev:och håll dig till gw-modeller!
Nu vill jag som Night Lordsspelare faktiskt protestera. Vi har ett Codex. Ja, våra huvudsakliga enheter (typ Raptors) är urusla och dyra, men det gör det inte mer okej att spela med en annan Codex... Det hindrar i alla fall inte mig från att spela dem, och faktiskt kunna pressa folk trots en uschlig lista.Seregon skrev:Det här påminner mig om gången när en kompis blev uppriktigt sur på mig för att jag beslutat mig för att använda BA codexet för mina Night Lords, dels för att de inte var målade röda och dels för att han inte tyckte det var rätt att jag skulle kunna få välja själv vilket codex jag spelade med.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Night Lords har inget codex; Chaos (Black Legion) har ett codex. När vi får ett uppdaterat codex som är uppbyggt likt C:SM med en specialkaraktär som tillåter mig att ta Raptors som troops så är jag beredd att gå tillbaka, inte innan dess.Serpent skrev:Nu vill jag som Night Lordsspelare faktiskt protestera. Vi har ett Codex. Ja, våra huvudsakliga enheter (typ Raptors) är urusla och dyra, men det gör det inte mer okej att spela med en annan Codex... Det hindrar i alla fall inte mig från att spela dem, och faktiskt kunna pressa folk trots en uschlig lista.Seregon skrev:Det här påminner mig om gången när en kompis blev uppriktigt sur på mig för att jag beslutat mig för att använda BA codexet för mina Night Lords, dels för att de inte var målade röda och dels för att han inte tyckte det var rätt att jag skulle kunna få välja själv vilket codex jag spelade med.
Vad kom du fram till om Mephiston?Mortarion skrev:Jag håller själv på att bygga samtliga namngivna karaktärer i BA-codexen till mina flesh tearers. Den frågan jag ställer mig inför varje bygge är: Vad är det som gör den här karaktären till vad den är? Vad skiljer den från motsvarande "vanliga" karaktär? Motståndaren skall se vad det är för karaktär helt enkelt.
Det centrala är vampyr-biten. Min variant kommer dock att bli rätt lik den riktiga modellen, fast med lite roligare pose.speedfreek skrev:Vad kom du fram till om Mephiston?Mortarion skrev:Jag håller själv på att bygga samtliga namngivna karaktärer i BA-codexen till mina flesh tearers. Den frågan jag ställer mig inför varje bygge är: Vad är det som gör den här karaktären till vad den är? Vad skiljer den från motsvarande "vanliga" karaktär? Motståndaren skall se vad det är för karaktär helt enkelt.
Jag tycker att man får skippa håret, men tycker att han ska ha vampyrkläder.