Passbokning och listor
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Passbokning och listor
Passbokning diskuteras och vi tar upp visandet av listor.
Min personliga åsikt är dock att inte publicera komppoängen. Detta då jag inte vill ha en massa negativa poster om hur dum i huvudet jag är som satt en viss komp, det vet jag redan.
Min personliga åsikt är dock att inte publicera komppoängen. Detta då jag inte vill ha en massa negativa poster om hur dum i huvudet jag är som satt en viss komp, det vet jag redan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Kompen behöver ni verkligen inte visa, listorna är däremot kul att se. Man har ju oftast inte tid att titta på alla andras listor under konventet. Förutom dom man möter dvs.
- speedfreek
Jag vill se listor och håller med om att man absolut inte behöver blanda in komp.
Nej, kompen behöver inte vara med. Det blir ju ett kul överrasknings moment att se vilken komp man (och sina kompisar) får.
Det är ju också ett kul överrasknings moment att inte få veta vad motståndaren spelar förrän precis innan matchen, precis som Silversixx säger, men jag gillar ännu mer att kunna förbereda mig inför matchen, fundera på taktiker osv. (Dessutom har jag faktiskt varit "vuxen" i snart ett år
).
Det är ju också ett kul överrasknings moment att inte få veta vad motståndaren spelar förrän precis innan matchen, precis som Silversixx säger, men jag gillar ännu mer att kunna förbereda mig inför matchen, fundera på taktiker osv. (Dessutom har jag faktiskt varit "vuxen" i snart ett år
Alexander Merinen
-
the godfather
yeash!!! The playas demandz listss.
-
Bengtsson den yngre
Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!
See you in court Hyll-Anders!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Rent tekniskt sätt är det förmodligen GW som äger din listaBengtsson den yngre skrev:Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Bengtsson den yngre
Det där kan man diskutera men från min synvinkel är det lite som att säga att färgtillverkaren äger tavlan som konstnären målat.DHettNeck skrev:
Rent tekniskt sätt är det förmodligen GW som äger din lista
Jag borde verkligen plugga istället för att sitta här och posta meningslösheter...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Så gärna så. Sist förlorade du ju trakasseri målet tillsammans med den andra oskulden i duschen på skånecupen. Jag slår dig alla dar i veckan och då inte bara i 40k...Bengtsson den yngre skrev:Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.