Passbokning och listor

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Passbokning och listor

Inlägg av Hylander »

Passbokning diskuteras och vi tar upp visandet av listor.

Min personliga åsikt är dock att inte publicera komppoängen. Detta då jag inte vill ha en massa negativa poster om hur dum i huvudet jag är som satt en viss komp, det vet jag redan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joppe

Inlägg av Joppe »

Kompen behöver ni verkligen inte visa, listorna är däremot kul att se. Man har ju oftast inte tid att titta på alla andras listor under konventet. Förutom dom man möter dvs.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag vill se listor och håller med om att man absolut inte behöver blanda in komp.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nej, kompen behöver inte vara med. Det blir ju ett kul överrasknings moment att se vilken komp man (och sina kompisar) får.

Det är ju också ett kul överrasknings moment att inte få veta vad motståndaren spelar förrän precis innan matchen, precis som Silversixx säger, men jag gillar ännu mer att kunna förbereda mig inför matchen, fundera på taktiker osv. (Dessutom har jag faktiskt varit "vuxen" i snart ett år :P).
Alexander Merinen

the godfather

Inlägg av the godfather »

yeash!!! The playas demandz listss.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!

See you in court Hyll-Anders!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Bengtsson den yngre skrev:Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!

Rent tekniskt sätt är det förmodligen GW som äger din lista :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

DHettNeck skrev:
Rent tekniskt sätt är det förmodligen GW som äger din lista :P
Det där kan man diskutera men från min synvinkel är det lite som att säga att färgtillverkaren äger tavlan som konstnären målat.

Jag borde verkligen plugga istället för att sitta här och posta meningslösheter...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Bengtsson den yngre skrev:Hallå! jag vill bara påpeka att jag faktiskt fortfarande äger upphovsrätten till min lista och jag har minsann inte lagt min själ i ett arbete för att detta sedan skall kunna kablas ut på internet för att tillfredsställa ett gäng flåsande nördar!

Så gärna så. Sist förlorade du ju trakasseri målet tillsammans med den andra oskulden i duschen på skånecupen. Jag slår dig alla dar i veckan och då inte bara i 40k...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Argos

Inlägg av Argos »

Fel forum...

Skriv svar