Evolving from mediocracy...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go

Re: Det är ok att vara en medelmåtta..

Inlägg av L3go »

kort uppdatering:

"sometimes... the smallest things can make the biggest impacts.." :D

jag kom hem rätt trött efter en onödigt lång arbetsdag och såg att det här väntade på mig:

Bild

genast känns denna tisdag lite bättre. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Den där inken är så jävla bra! Använt den till hela tyranidarmén! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Vad är bättre med den inken jmf med GWs lr Vallejos?

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Jag satt och målade en Lan speeder Storm inatt.. "Attans" är allt jag har att säga.. Den är sjukt pillig att bygga ihop, och sjukt pillig att måla.. Men sjukt rolig. Jag vill nog ha fler...

Flogger skrev:Den där inken är så jävla bra!
"It is known.." :)
MITTZ skrev:Vad är bättre med den inken jmf med GWs lr Vallejos?
Jag har aldrig använt Vallejos, så jag kan inte riktigt jämföra. Dock så slutade GW producera mästerverket Devlan mud för ett tag sedan och det visade sig att Strong tone var en perfekt ersättare. Kanske en petitess i sammanhanget men jag gillar även att det är en "klämflaska" man kan klämma ut lite färg i taget med.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Army painters washes är grymma! Har köpt deras senaste för zombicide i orange o nån slags spyturkos. Dock inte haft anledning att prova dem än.

Kul o läsa dina projekt hoppas på landraiderbilder framgent. Den är så maffig :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kanske ska tillägga att när jag säger att de är grymma så har jag ju i egenskap av newbie faktiskt aldrig testat nån annan. Men de funkar ju kanon för rätt ändamål tycker jag.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Nurgle skrev:Army painters washes är grymma! Har köpt deras senaste för zombicide i orange o nån slags spyturkos. Dock inte haft anledning att prova dem än.

Kul o läsa dina projekt hoppas på landraiderbilder framgent. Den är så maffig :)
Det står en Land Raider i "målningskön" så... stay tuned. :)

Just nu har Stern Guard och en Storm prioritet, eftersom de vill följa med till "the Varburg system" där Blood Ravens nåtts av rapporter att det skulle råda oroligheter.
Division 5.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Wilco! Håller koll framåt.

Användarvisningsbild
L3go

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

(Tråkig uppdatering med alldeles för lite bilder och alldeles för mycket text.)

Inte mycket målning har blivit gjort.. Mestadels på grund av att jag varit i Varberg i helgen.
Så här i efterhand är det en del som rör sig i hjärnan.

Det första jag kommit fram till är att det jag suttit och tänkt att "detta blir nog lattjo-lajban att spela med" inte var lika roligt som jag trott. Det beror väldigt lite på att de Space marines jag målat upp hade ganska medelmåttig synergi och var för sig inte var fantastiskt bra och att jag som ett resultat fick rejält med smörj i 4 av mina 5 matcher. Får man en rejäl uppläxning kan det lämna en sur eftersmak, och den första reaktionen är ofta att det är trist att bli så pass överkörd, men mina motspelare bidrog mycket till att ändå göra även detta till en underhållande tillställning.

Nu när jag hunnit sova i min egen säng känner jag att jag vill fortsätta spela mina Marines, och fortsätta projektet.. Min erfarenhet från Varberg är dock att jag vill testa lite nya prylar. Inte
nödvändigtvis bättre prylar, men Drop pods blir enformigt snabbare än man tror..

Under dagen idag har jag rotat lite i de otaliga kartonger och bitsboxar som "pryder" min "man-corner" och efter en del tankeverksamhet bestämt följande:
Jag har ganska mycket som aldrig byggts klart, så det ska byggas klart och målas upp till minst table-top standard. Därefter kommer en squad i taget plockas fram och snyggas till med washes (se tidigare poster). Jag tänkte även experimentera lite med high lighting och se hur det går..

Först ut att byggas klart:

Bild

Mitt sug att experimentera med high-lighting för mig osökt in på det andra jag insett.. Det känns inte längre ok att vara en medelmåtta om man använder det som en ursäkt för att inte testa nytt, utvecklas och försöka bli bättre.. Därav det nya trådnamnet.. Och ett än starkare sug att utvecklas.

Samtidigt som jag är nöjd med "tåg-ordningen" kan jag lätt erkänna att suget är stort att packa ner alla Marines och plocka fram Tyraniderna.. De nya modellerna lockar enormt..
Must... Resist... Temptation..

Ps. Ännu en höjdpunkt med Varberg var att få se Rogers Death Guard i verkligheten och "up close". Attans va mycket snyggare dem är i verkligheten än på dem bilder som finns här på forumet.
Division 5.

ekekrantz

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av ekekrantz »

Som min första turnering då förlora 3 av 4 matcher dock sluta jag trea då vi körde points och inte w/l/d :) dock så var ddtbästa att man lärde sig mer vad som funka och inte funka, vilket gjorde en förlust lika rolig som vinst.
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Skriv svar