Flogger skrev:Lakhota skrev:Ok, den är inte bannad jag ger mig. Men ni kompar den otillåten.
Men jag måste vara jäääävligt trög som inte ser storheten i en Knight så den ska åka på 2-3 i komp när man läser följande under IG:
* 1 10 th Vehicle in army, excluding drop pods and Sentinels
Alltså.. Jag kan köra med 3*3 LMR o köra komp 0, men jag kan inte köra med 1 Knight innan kompen springer iväg till 2-3?
2 LMR har mer firepower än 1 Knight Paladin, men kostar mindre. Hur kommer det sig att LMR inte kompas överhuvudtaget? För att det finns bättre alternativ i IG codex?
9 russar = 1400+ poäng.
Knight = 375 poäng
Behöver vi verkligen prata mer om detta?
9 russar = 1350p = komp 0
4 Paladiner = 1500p = komp 8? 12?
Och fortfarande mer firepower i russarna.
Men jaja, en dag kanske det kommer en kompmall som ger alla codex samma förutsättningar oavsett de allierar in andra ameer eller inte, och då kanske det tänds ett ljus för mig med, men innan dess ska vi överleva ett atomkrig och en zombie apocalypse.
Knight är bara scoring när de är Primary detachment, inte som allierade. Sant, tänkte inte på poison och ID. Tur då att den har en 2+ save och 3++ eller 5++. Och tillgång till Feel no Pain (hjälper ju förstås inte mot ID).
Och sen räknar du fel på skadan, på en 6a är det 1+ additional D3 HP instead of effect, inte D3. Dvs 5% per skott att ta minst 3 HP, 2.5% att det blir 4hp.
Vad kostar 2 bright/dark lances? Hur många får du på 375p? Vad blir då oddsen att du slår ut en Knight första shootingphasen? Sen gäller ju bara skölden i en riktning, vilket gör att den går att undvika, om man inte ställer alla sina gubbar i en stor hög..