Imperial Knights?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Imperial Knights?

Inlägg av Flogger »

Lakhota skrev:Ok, den är inte bannad jag ger mig. Men ni kompar den otillåten.

Men jag måste vara jäääävligt trög som inte ser storheten i en Knight så den ska åka på 2-3 i komp när man läser följande under IG:

* 1 10 th Vehicle in army, excluding drop pods and Sentinels

Alltså.. Jag kan köra med 3*3 LMR o köra komp 0, men jag kan inte köra med 1 Knight innan kompen springer iväg till 2-3?
2 LMR har mer firepower än 1 Knight Paladin, men kostar mindre. Hur kommer det sig att LMR inte kompas överhuvudtaget? För att det finns bättre alternativ i IG codex?
9 russar = 1400+ poäng.

Knight = 375 poäng

Behöver vi verkligen prata mer om detta?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Men jag måste vara jäääävligt trög som inte ser storheten i en Knight så den ska åka på 2-3 i komp när man läser följande under IG:

Alltså.. Jag kan köra med 3*3 LMR o köra komp 0, men jag kan inte köra med 1 Knight innan kompen springer iväg till 2-3?
2 LMR har mer firepower än 1 Knight Paladin, men kostar mindre. Hur kommer det sig att LMR inte kompas överhuvudtaget? För att det finns bättre alternativ i IG codex?
Lemans är inte scoring tex, och enligt ditt exempel att en riptide inte kan sprängas av två autokanoner så är det enkelt att vända på det hela och säga att knighten är immun mot poison och instant death vilket riptiden inte är.

För övrigt är chansen att två autocannoner spränger knighten så löjligt liten att det är mer eller mindre löjligt att ta upp det. Använder mig av det exempel jag gjorde tidigare för Dark/Bright Lanses i front armor med en BS4 skytt.

4/6 * 2/6 *2/6 * 1/3 (hit * to pen * pen result * chans att ta 3 HP) = 2,5% chans att en lans tar 3 HP på ett skott i front och detta exkluderar invul inkluderar vi invul får vi följande scenario för TVÅ skott:
(4/6 * 2/6 *2/6 * 1/3 * 3/6)^2 = 0,01%.

Motsvarande för en Russ:
(4/6 * 2/6 * 2/6) = /,5% chans att explodera den med en lans förutsatt den inte har cover.

Same same but different.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Äh... never majnd.
Senast redigerad av 2 Röde, redigerad totalt 7 gång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

En Knight vs jaws??
Vad händer där?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Denkan skrev:En Knight vs jaws??
Vad händer där?
Jaws funkar väl inte på fordon?

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

Flogger skrev:

9 russar = 1400+ poäng.

Knight = 375 poäng

Behöver vi verkligen prata mer om detta?
9 russar = 1350p = komp 0

4 Paladiner = 1500p = komp 8? 12?

Och fortfarande mer firepower i russarna.

Men jaja, en dag kanske det kommer en kompmall som ger alla codex samma förutsättningar oavsett de allierar in andra ameer eller inte, och då kanske det tänds ett ljus för mig med, men innan dess ska vi överleva ett atomkrig och en zombie apocalypse.

Knight är bara scoring när de är Primary detachment, inte som allierade. Sant, tänkte inte på poison och ID. Tur då att den har en 2+ save och 3++ eller 5++. Och tillgång till Feel no Pain (hjälper ju förstås inte mot ID).
Och sen räknar du fel på skadan, på en 6a är det 1+ additional D3 HP instead of effect, inte D3. Dvs 5% per skott att ta minst 3 HP, 2.5% att det blir 4hp.
Vad kostar 2 bright/dark lances? Hur många får du på 375p? Vad blir då oddsen att du slår ut en Knight första shootingphasen? Sen gäller ju bara skölden i en riktning, vilket gör att den går att undvika, om man inte ställer alla sina gubbar i en stor hög..

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Fritt fram att göra en egen kompmall eller arrangera egna turneringar. Ingen stoppar dig.

Däremot undrar jag hur mycket du har testspelat med super heavies?

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:
Vad händer där?
Har du helt rätt i :-) tänkte på monstruösa kreatur :-p
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Denkan skrev:
Flogger skrev:
Vad händer där?
Har du helt rätt i :-) tänkte på monstruösa kreatur :-p
På gargantisk kreatur gör den D3 wounds ;)

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

Flogger skrev:Fritt fram att göra en egen kompmall eller arrangera egna turneringar. Ingen stoppar dig.

Däremot undrar jag hur mycket du har testspelat med super heavies?
Varför ska jag göra en kompmall när GW redan har en kompmall som jag tycker funkar prima för det 40k är designat för, "Beer and Pretzels" . Enligt dem så ger en LMR 150 i komp och en Paladin 375.

Det är la bara en handfull SH enheter jag mött/spelat så visst, jag har inte världens största erfarenhet av dem, men med tanke på att de kostar därefter så har jag inte problem med dem. 40k matcher där det dör saker är roliga 40k matcher. Det är det inte när saker och ting kör runt på bordet med 2+ coversave.

Skriv svar