eah...7 ed
Re: eah...7 ed
Själv tycker jag det känns naturligt att det ska finnas stora modeller. Om du köpt en massa småfigurer och påbörjat en armé tycker jag det är kul att kunna lägga till större och större modeller när armén utökas. Horder av samma små figurer tilltalar mig inte lika mycket.
Sen är det så klart inte kul om spelet innehåller för många "must-haves" för att en armé ska fungera OM dessa must-haves är få och enformiga.
Sen är det så klart inte kul om spelet innehåller för många "must-haves" för att en armé ska fungera OM dessa must-haves är få och enformiga.
Jag håller med dig om att det är kul att ha en del större modeller bland alla rank and file modeller, men det blir större och större stora modeller, och nu går det uppenbarligen att spela en hel armé med bara stora modeller.xedric skrev:Själv tycker jag det känns naturligt att det ska finnas stora modeller. Om du köpt en massa småfigurer och påbörjat en armé tycker jag det är kul att kunna lägga till större och större modeller när armén utökas. Horder av samma små figurer tilltalar mig inte lika mycket.
En gång var det Dreadnoughts och de sjukt stora Leman Russ tanksen som dominerade slagfälten (och från den eran lever den mesta terrängen och LoS-blockersen kvar storleksmässigt) men nu börjar det bli för stort för min smak.
Riptides mot Wraithknights mot Imperial Knights. D-vapen och Large blasts med S9-10 och AP1-2.
Det blir ett nytt sorts spel. För mig är det en väldigt visuell hobby och 2000p som består av 5-6 stora modeller är inte alls vad jag vill se framför mig på brädet för att få känslan av att det här är världens roligaste hobby.
Jag har dock turen att vara i en spelgrupp av likasinnade.
Och det är ju det som (alltid?) i slutändan är lösningen med ett spel med 40ks bredd. Likasinnade tenderar att gravitera till varandra.Kaptenen skrev:Jag har dock turen att vara i en spelgrupp av likasinnade.
Förändringen av spelet gör däremot att de spelare som gillar stora modeller inte måste bränna hutlösa summor på FW utan kan stoppa pengarna i GWs fickor. Spelet tilltalar en bredare skara spelare (förhoppningsvis) vilket ju är bra. Det jag är mer rädd för är att tröskeln in i spelet ska bli för stor.
Sen håller jag med om att det känns konstigt att en armé kan bestå av enbart några få stora modeller.
Bättre det än som det var i 2nd ed. när en armé kunde bestå av några få normalstora modeller (tittar på er, Grey Knights). 
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Känns som det går lite åt Warmachine hållet. Stora badass och sedan lite offerstuff.
Sedan är det nog som någon sa tidigare att vissa supplement kommer vi inte se på merparten av turneringar utan kanske bara på de som vill köra lite crazy. Tävlingsmässigt så blir det svårt med denna takten på uppdateringar.
Sedan är det nog som någon sa tidigare att vissa supplement kommer vi inte se på merparten av turneringar utan kanske bara på de som vill köra lite crazy. Tävlingsmässigt så blir det svårt med denna takten på uppdateringar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- Pappersbåt
Det som jag personligen kan tycka är det stora problemet är att inte alla armér kan ha stora nissar. Än. Och mitt förtoende för GW säger att man inte räkna med att alla kommer få det i den närmaste framtiden heller...
Men men, det blir att spamma wyches med haywiregranater!
Men men, det blir att spamma wyches med haywiregranater!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
Kan data slates va nåt? Tau var kanske onödigt bra, men de flesta andra verkar ok och de öppnar upp den pruppiga Nid-codexen lite.
Tyranidformationerna är tillåtna enligt LBK-mallenNIB skrev:Kan data slates va nåt? Tau var kanske onödigt bra, men de flesta andra verkar ok och de öppnar upp den pruppiga Nid-codexen lite.
Helt ärligt tycker jag allt detta som släpps hela tiden gynnar spelet, både fluffmässigt som tävlingsmässigt. Sedan vill ofta de som endast är ute efter tävling inte ha förändring, vilket också är varför t.ex. ETC spelar 5th edition 40k (typ).
7th edition 40k, jag välkomnar dig med öppna armar. In med super heavies, formationer och dataslates i grundreglerna!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nu är det här ett rykte som är extremt löst, men om det stämmer så skulle många bitar falla på plats:
Det ryktas att 7th ed skulle återinföra att en enhet som vinner sin närstrid kan flyttas rakt in i en ny närstrid igen.
Då skulle Tyranider, Orker och andra CC-arméer bli en helt annan grej, och att Nidsen inte fick vassare CC än vad de fick skulle få sin förklaring.
Får se vad som händer med det, men det skulle vara en roligt återkomst av en bortplockad regel som i ett svep skulle jämna ut gapet mellan CC och shooty arméer.
Det ryktas att 7th ed skulle återinföra att en enhet som vinner sin närstrid kan flyttas rakt in i en ny närstrid igen.
Då skulle Tyranider, Orker och andra CC-arméer bli en helt annan grej, och att Nidsen inte fick vassare CC än vad de fick skulle få sin förklaring.
Får se vad som händer med det, men det skulle vara en roligt återkomst av en bortplockad regel som i ett svep skulle jämna ut gapet mellan CC och shooty arméer.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 19 gånger.