Summerfight Missions

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

patrik thoren

Summerfight Missions

Inlägg av patrik thoren »

Uppdrag SF 2013 B.docx
(440.4 KiB) Nerladdad 283 gånger
:oops:

Användarvisningsbild
kombat

Re: Summerfight Missions

Inlägg av kombat »

Lite synpunkter

Mission 1: Vad är vitsen med Fast Reacon när det finns några objectives att hålla? Fast Attack ger i det uppdraget bara bort vp och de får ingen positiv förmåga för det.
Förslag är att lägga in Fast Reacon i mission 2 eller mission 5 istället
Mission 3: Står inte hur många objektiv som skall deployas med deep strike

Annars ser det väl ok ut lite småbonkers men det är väl tanken.

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Sv: Summerfight Missions

Inlägg av Pappersbåt »

Fast attack får ju ta linebreaker i mission 1 vilket jag tycker är finfint.

Fråga på Mission 1: Om man står i base to base med objektivet, får man skjuta sönder det eller måste man assaulta det för att göra sönder det?

I like, ser fram emot det!

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Icke fordons fast attack får uu alltid ta linebreaker så det anser jag inte vara någon större fördel...

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

Poet

Inlägg av Poet »

Hmm..

Mission 1: Man ska slå sönder objektiven.. Kan flera units charga samma objektiv, och kan man charga ett objektiv även om motståndaren står i närstrid med det?? (Och på så sätt sno final blow och VP'n som det skulle ge?)

Mission 3: Taktiskt beslut: Den spelare som börjar kan välja att förlora initivativet mot att ge bort 2 VP .
Varför i hela fridens namn skulle man GE bort intiativet och förlora 2VP? Sämsta tactical decision ever :P

Mission 3+5: Objektiv som scattrar av bordet.. kommer dem automatiskt tillbaka rundan efter (Deep-strike reserve), slår man på misshap eller är objektivet borta?

Mission 5: Taktiskt beslut: Den spelare som inte börjar kan välja att ta bort VALFRITT HQ och få intitiativet.
(Tack vare detta kan bara den som tagit bort sitt HQ göra Slay the Warlord mot sin motståndare, men den Warlord trait man valt försvinner)

Antar att ni menar att man måste ta bort sin WARLORD för att detta ska funka? Eller kan man ta bort valfritt HQ för att ta bort möjligheten för motståndaren att ta Slay the Warlord?

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Ändrat lite på uppdragen så de flesta frågetecken har rätats ut.

Ny bifogad fil finns att ladda ner!

Fler frågor kommer att besvaras tidigast på måndag kväll då jag skall till Rydcon och leka med de andra nördarna!

Trevlig helg :mrgreen:
Putte

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Ser helt cr4zy ut! Ser fram mot mitt första Summer Fight.

Kommer alla listor tillåtas eller kan mitt lista förbjudas om den är för mongo?

Användarvisningsbild
LillePer

Summerfight Missions

Inlägg av LillePer »

Det är okompat Samuel så det är bara att opta järnet för att försöka klara av det knasiga mission systemet.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

:L

Poet

Inlägg av Poet »

Tja! I missions står det att spelet tar slut vid wipe... Men jag antar att båda får spela lika många turns?? Dvs.. Den som går först kan inte suicide charga i sin turn 5 så att spelare nr.2 inte får spela sin turn 5?? Alla måste ju få spela lika många turns?? Sjuuukt viktigt i ett turn-baserat spel som 40k. Varit med om exakt detta scenario i en tidigare turnering.. Och de sög rejält. /Jimmy hesselberg

Skriv svar