Beta-version av missions

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Beta-version av missions

Inlägg av DHettNeck »

Mortarion skrev:
eldrak skrev:Scenario 2 och 3 har inte regeln Normal terrain, vad gäller där (vad är skillnaden)?
Den regeln skall bort från alla scenarion eftersom det är en houserule för hela turneringen. Jag velade lite om jag skulle skriva ut det i scenariona eller om det räckte att ha det som en generell regel.

(Och den gör att terrängen inte är mystisk om inte båda spelarna vill det.)
Kanon :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

6:e uppdraget, om man vinner "slaget" om att få välja vem som börjar att ställa upp, och man väljer sin motståndare, får man fortfarande första rundan då, eller ger man bort den med?

Hade en diskution om detta med min motståndare igår när vi testspelade detta scenario nämligen.

Rätt trevligt uppdrag i övrigt :)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Apocswe skrev:6:e uppdraget, om man vinner "slaget" om att få välja vem som börjar att ställa upp, och man väljer sin motståndare, får man fortfarande första rundan då, eller ger man bort den med?

Hade en diskution om detta med min motståndare igår när vi testspelade detta scenario nämligen.

Rätt trevligt uppdrag i övrigt :)
Vem som börjar är kopplat till vem som deployar först, precis som vanligt.
Dessutom skall jag förtydliga att den som går tvåa inte får sieza om deploymenten är köpt, även om det var han som valde att gå tvåa.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

ok, kanske bör förtydliga det i exemplet som finns med.. För vi tolkade båda regeln helt olika, jag tolkade den fel dock :P

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Apocswe skrev:ok, kanske bör förtydliga det i exemplet som finns med.. För vi tolkade båda regeln helt olika, jag tolkade den fel dock :P
Jo, exemplet utgår från att den som får välja deployar först, men så behöver det ju absolut inte bli. Jag skall förtydliga det.

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Några frågor:

Scenario 1: Angående Exterminate, visst ska det vara "at least half"? Kan bli lite jobbigt annars, speciellt om man möter en med ojämnt antal killpoints :)

Scenario 2: Angående Last Blood, om båda spelare har flyende enheter i slutet så får ingen poängen right? Eller är det den enheten som flydde sist som ger last blood?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Dante82 skrev:Några frågor:

Scenario 1: Angående Exterminate, visst ska det vara "at least half"? Kan bli lite jobbigt annars, speciellt om man möter en med ojämnt antal killpoints :)

Scenario 2: Angående Last Blood, om båda spelare har flyende enheter i slutet så får ingen poängen right? Eller är det den enheten som flydde sist som ger last blood?
Exterminate: Det behöver inte vara exakt hälften, så om du har dödat hälften av enheterna förlorar du inte poänget om du dödar mer. Men jag förtydligar det.

Last blood: Enheter som flyr i slutet räknas inte alls. Enbart enheter som har dött under slaget eller flytt av brädet. Men om de två sista enheterna som dör skulle dö exakt samtidigt (genom scattrande blasts, specialregler som påverkar både vänliga och fientliga modeller eller att de slår ihjäl varandra på samma initiativsteg i en närstrid) så får båda spelarna poängen. Men jag förtydligar den biten också.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Mortarion skrev:Fast jag skall fundera lite på om det skall vara lite mer restriktioner. Flyers kan bli konstigt och Fenrisian wolves blir rätt elakt.
Inte så länge tills listorna ska in nu, och jag är liten sugen på att ta med ett par småvargar, så vore schysst att veta hur det blev med detta.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

fjugin skrev:
Mortarion skrev:Fast jag skall fundera lite på om det skall vara lite mer restriktioner. Flyers kan bli konstigt och Fenrisian wolves blir rätt elakt.
Inte så länge tills listorna ska in nu, och jag är liten sugen på att ta med ett par småvargar, så vore schysst att veta hur det blev med detta.
Man kommer inte att få välja flyers eller enheter vars specialregler säger att de inte kan hålla objektiv även om de är scoring.

Jag skall försöka uppdaera missionsen till den slutliga versionen nu under dagen.

Skriv svar