KanonMortarion skrev:Den regeln skall bort från alla scenarion eftersom det är en houserule för hela turneringen. Jag velade lite om jag skulle skriva ut det i scenariona eller om det räckte att ha det som en generell regel.eldrak skrev:Scenario 2 och 3 har inte regeln Normal terrain, vad gäller där (vad är skillnaden)?
(Och den gör att terrängen inte är mystisk om inte båda spelarna vill det.)
Beta-version av missions
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Beta-version av missions
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
6:e uppdraget, om man vinner "slaget" om att få välja vem som börjar att ställa upp, och man väljer sin motståndare, får man fortfarande första rundan då, eller ger man bort den med?
Hade en diskution om detta med min motståndare igår när vi testspelade detta scenario nämligen.
Rätt trevligt uppdrag i övrigt
Hade en diskution om detta med min motståndare igår när vi testspelade detta scenario nämligen.
Vem som börjar är kopplat till vem som deployar först, precis som vanligt.Apocswe skrev:6:e uppdraget, om man vinner "slaget" om att få välja vem som börjar att ställa upp, och man väljer sin motståndare, får man fortfarande första rundan då, eller ger man bort den med?
Dessutom skall jag förtydliga att den som går tvåa inte får sieza om deploymenten är köpt, även om det var han som valde att gå tvåa.
ok, kanske bör förtydliga det i exemplet som finns med.. För vi tolkade båda regeln helt olika, jag tolkade den fel dock 
Jo, exemplet utgår från att den som får välja deployar först, men så behöver det ju absolut inte bli. Jag skall förtydliga det.Apocswe skrev:ok, kanske bör förtydliga det i exemplet som finns med.. För vi tolkade båda regeln helt olika, jag tolkade den fel dock
Några frågor:
Scenario 1: Angående Exterminate, visst ska det vara "at least half"? Kan bli lite jobbigt annars, speciellt om man möter en med ojämnt antal killpoints
Scenario 2: Angående Last Blood, om båda spelare har flyende enheter i slutet så får ingen poängen right? Eller är det den enheten som flydde sist som ger last blood?
Scenario 1: Angående Exterminate, visst ska det vara "at least half"? Kan bli lite jobbigt annars, speciellt om man möter en med ojämnt antal killpoints
Scenario 2: Angående Last Blood, om båda spelare har flyende enheter i slutet så får ingen poängen right? Eller är det den enheten som flydde sist som ger last blood?
Exterminate: Det behöver inte vara exakt hälften, så om du har dödat hälften av enheterna förlorar du inte poänget om du dödar mer. Men jag förtydligar det.Dante82 skrev:Några frågor:
Last blood: Enheter som flyr i slutet räknas inte alls. Enbart enheter som har dött under slaget eller flytt av brädet. Men om de två sista enheterna som dör skulle dö exakt samtidigt (genom scattrande blasts, specialregler som påverkar både vänliga och fientliga modeller eller att de slår ihjäl varandra på samma initiativsteg i en närstrid) så får båda spelarna poängen. Men jag förtydligar den biten också.
Inte så länge tills listorna ska in nu, och jag är liten sugen på att ta med ett par småvargar, så vore schysst att veta hur det blev med detta.Mortarion skrev:Fast jag skall fundera lite på om det skall vara lite mer restriktioner. Flyers kan bli konstigt och Fenrisian wolves blir rätt elakt.
Man kommer inte att få välja flyers eller enheter vars specialregler säger att de inte kan hålla objektiv även om de är scoring.fjugin skrev:Inte så länge tills listorna ska in nu, och jag är liten sugen på att ta med ett par småvargar, så vore schysst att veta hur det blev med detta.Mortarion skrev:Fast jag skall fundera lite på om det skall vara lite mer restriktioner. Flyers kan bli konstigt och Fenrisian wolves blir rätt elakt.
Jag skall försöka uppdaera missionsen till den slutliga versionen nu under dagen.