Match 1
Mina chaos mot Jespers chaos. Missionet var dawn of war med fem objektiv varav ett i mitten och vars två objektiv vi satte ut. Jespers armé kändes ganska snäll med ganska ooptade tior med chaos marines i två rhinos, chaos landraider med två lords i och en femma, samt en greater deamon. Jag kände att jag hade fördelar i skytte och i närstrid sålänge greater deamonen inte kom ner och jag dödar defilern. Jag vet typ hur allt i codexet funkar också och det är najz
Jag försöker centrera min armé så gott det går i min första runda men kan på grund av n00bighet inte låta bli att sätta en av predatorerna lååååångt ut på flanken där den får ett jättefint coversave av en barrikad. Jesper gör likadant med sin defiler antagligen för att skydda den mot mina laserkanoner. Men på det sättet är den ute ur matchen. Jag skjuter sönder hans gående scoring i början och jesper kör in sin raider mot mitten. Jag smäller raidern och tvingar fem chaos marines med champion och hans chaos lord ur. Kommer hans större demon in kan det bli bull. Min plan är att torrenta championen till döds. Han får ett par saves i min skytterunda som han klarar. Eftersom jag har precis dödat en landraider och en rhino känner jag mig bäst i världen på 40kå. Jag beslutar att charga en nurgle lord med deamonweapon och fem marines med två bikes och en tia chaos marines. Problemet är att min fist kan inte slå den är för långt bort. Och hans Chaos Lord får runt 8 attacker med sitt pest svärd på I5. Jättemånga av mina marines dör men hans deamonvessel får två saves att göra. Världen håller andan... och han klarar dem. Skitkasst spel från min sida ser till att min deamonprince dör helt i onödan och att Jesper kommer ner till ett av mina objektiv. Vi dödar båda varandras Hqs som var secondary objective samt så har vi lika många objektiv. Dock vinner jag på VP och det blir 14-6.
Här är en bild på hur det såg ut när det slutade.

Match 2
Jag möter space marines spelade av en Björn. Björn har en landraider med assaultermosar och librarian (Might of The Ancients och Nullzone), en storm med scouter(whine whine), två razorbacks med marines i, whirlwind, predator och en vindicator. Hans tacticals är optade på att döda marines och fordon. Det är också en tia assault marines med fist och flamers. Deployment är spearhead. Björn börjar och tar ett quarter med jättemycket terräng. Jag känner en viss panik då jag saknar snabba meltor jag offra och quartern jag får är i princip fri från terräng. Jag går in hata allting mode.
Björn ställer upp sin armé där exakt allting förutom en predator har cover (antagligen för att få mycket LOS) och jag försöker få cover på så mycket som möjligt men det visar sig vara extremt svårt. Jag gömmer mina rhinos och prins medan resten av armen får ta smällar. Dessutom psykar han min deployment med sin landspeeder storm. Min demonprins som är mitt ess i närstrid behöver ett par rundor för att komma in men det är väldigt öppet och björns armé skjuter hårt. Prinsen tar tre wounds innan han är inne i närstrid. För att totalt inte bryta ihop försöker jag trösta mig med att mina terminators kan ta ut raidern med sina kombimeltas. Dom lyckas scattra in i motståndarens enheter tre gånger hamna + hamna i reserv för att slutligen scattra och dö. Jag offrar allt på att stoppa raidern och denna fiesta i fucktardadness från min sida gör att allt mitt dör. I runda 4 har jag kvar en predator och lite noise marines. 20-0 till Björn.
Nu efterhand hade jag kunnat skydda mina tanks lite bättre och iaf försöka ta några poäng på det. Fan att Chaos inte har multimeltas som kan åka snabbt. Inte heller kan kan man stoppa psychic powers på något vettigt sätt. Eller ignorera cover. Aja det var en hemsk matchup för min armé. Det hjälper inte att jag spelar galet heller. Bilden är tagen precis innan jag börjar tabba mig.

Match 3
Anders Ovesens Guards. Missionet är att ta 3 killpoinst mer än sin motståndare. Deployment är quarters.
Anders ställer upp sin helmechade lista i sin quarter och väljer att lägga Vanquisher med Pask, Executionern och Devildoggen i reserv. Med lite tur kommer de in senare och jag slipper sluta med 250 poäng totalt på bordet som sist. Bordet har en del som blockar los. Anders sätter upp först och jag seizar. Jag är ganska bitter när spelet börjar på min totala oförmåga att fajta fordon på vettigt sätt och är ganska whinig och barnslig, klagar när jag missar osv, under matchen. Det börjar vända halvägs i spelet med humöret då jag upptäcker att Anders är en jävligt trevlig och rolig snubbe att spela mot. Jag väljer felaktigt en mycket lång omväg runt för att nå guardkillarna vilket hindrar min mig att vinna men jag förlorar inte jättemycket heller.
Jag chansar dock med en tia chaosare och försöker charga veteraner i ett hus men de slår 1 och 2 på sin diff när de hade behövt en 3:a sen dör dom. Obbarna skjuter lascannons på en chimera i två-tre rundor utan att gå igenom pansaret. När jag ska påbörja min fjärde skyttefas får jag reda på att detta sista rundan. Fan tänker jag eftersom jag hade en tia marines i rhino som kunde chargat Pasks jättedyra vanquisher (9001 victory points). När det slutar vinner Anders med 11-9. Jag kommer undan mycket billigt då det skiljde 5-6 Victory points från 16-4. Alla vet hur svårt det är att ta victory points från chaos D: Även om jag förlorade var det ganska roligt.
Bilden är slutet på matchen.