Skånecupen 2009

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
n00bn

Re: Battlereport

Inlägg av n00bn »

Tänkte att jag också kunde skriva rapport typ. Första dagen hade jag varit uppe till sex på morgonen och målat terminators så jag var i ganska dåligt skick efter första matchen. Hoppas dom jag mötte stod ut med mig.

Match 1

Mina chaos mot Jespers chaos. Missionet var dawn of war med fem objektiv varav ett i mitten och vars två objektiv vi satte ut. Jespers armé kändes ganska snäll med ganska ooptade tior med chaos marines i två rhinos, chaos landraider med två lords i och en femma, samt en greater deamon. Jag kände att jag hade fördelar i skytte och i närstrid sålänge greater deamonen inte kom ner och jag dödar defilern. Jag vet typ hur allt i codexet funkar också och det är najz :D.

Jag försöker centrera min armé så gott det går i min första runda men kan på grund av n00bighet inte låta bli att sätta en av predatorerna lååååångt ut på flanken där den får ett jättefint coversave av en barrikad. Jesper gör likadant med sin defiler antagligen för att skydda den mot mina laserkanoner. Men på det sättet är den ute ur matchen. Jag skjuter sönder hans gående scoring i början och jesper kör in sin raider mot mitten. Jag smäller raidern och tvingar fem chaos marines med champion och hans chaos lord ur. Kommer hans större demon in kan det bli bull. Min plan är att torrenta championen till döds. Han får ett par saves i min skytterunda som han klarar. Eftersom jag har precis dödat en landraider och en rhino känner jag mig bäst i världen på 40kå. Jag beslutar att charga en nurgle lord med deamonweapon och fem marines med två bikes och en tia chaos marines. Problemet är att min fist kan inte slå den är för långt bort. Och hans Chaos Lord får runt 8 attacker med sitt pest svärd på I5. Jättemånga av mina marines dör men hans deamonvessel får två saves att göra. Världen håller andan... och han klarar dem. Skitkasst spel från min sida ser till att min deamonprince dör helt i onödan och att Jesper kommer ner till ett av mina objektiv. Vi dödar båda varandras Hqs som var secondary objective samt så har vi lika många objektiv. Dock vinner jag på VP och det blir 14-6.

Här är en bild på hur det såg ut när det slutade.

Bild

Match 2

Jag möter space marines spelade av en Björn. Björn har en landraider med assaultermosar och librarian (Might of The Ancients och Nullzone), en storm med scouter(whine whine), två razorbacks med marines i, whirlwind, predator och en vindicator. Hans tacticals är optade på att döda marines och fordon. Det är också en tia assault marines med fist och flamers. Deployment är spearhead. Björn börjar och tar ett quarter med jättemycket terräng. Jag känner en viss panik då jag saknar snabba meltor jag offra och quartern jag får är i princip fri från terräng. Jag går in hata allting mode.

Björn ställer upp sin armé där exakt allting förutom en predator har cover (antagligen för att få mycket LOS) och jag försöker få cover på så mycket som möjligt men det visar sig vara extremt svårt. Jag gömmer mina rhinos och prins medan resten av armen får ta smällar. Dessutom psykar han min deployment med sin landspeeder storm. Min demonprins som är mitt ess i närstrid behöver ett par rundor för att komma in men det är väldigt öppet och björns armé skjuter hårt. Prinsen tar tre wounds innan han är inne i närstrid. För att totalt inte bryta ihop försöker jag trösta mig med att mina terminators kan ta ut raidern med sina kombimeltas. Dom lyckas scattra in i motståndarens enheter tre gånger hamna + hamna i reserv för att slutligen scattra och dö. Jag offrar allt på att stoppa raidern och denna fiesta i fucktardadness från min sida gör att allt mitt dör. I runda 4 har jag kvar en predator och lite noise marines. 20-0 till Björn.

Nu efterhand hade jag kunnat skydda mina tanks lite bättre och iaf försöka ta några poäng på det. Fan att Chaos inte har multimeltas som kan åka snabbt. Inte heller kan kan man stoppa psychic powers på något vettigt sätt. Eller ignorera cover. Aja det var en hemsk matchup för min armé. Det hjälper inte att jag spelar galet heller. Bilden är tagen precis innan jag börjar tabba mig.

Bild

Match 3

Anders Ovesens Guards. Missionet är att ta 3 killpoinst mer än sin motståndare. Deployment är quarters.

Anders ställer upp sin helmechade lista i sin quarter och väljer att lägga Vanquisher med Pask, Executionern och Devildoggen i reserv. Med lite tur kommer de in senare och jag slipper sluta med 250 poäng totalt på bordet som sist. Bordet har en del som blockar los. Anders sätter upp först och jag seizar. Jag är ganska bitter när spelet börjar på min totala oförmåga att fajta fordon på vettigt sätt och är ganska whinig och barnslig, klagar när jag missar osv, under matchen. Det börjar vända halvägs i spelet med humöret då jag upptäcker att Anders är en jävligt trevlig och rolig snubbe att spela mot. Jag väljer felaktigt en mycket lång omväg runt för att nå guardkillarna vilket hindrar min mig att vinna men jag förlorar inte jättemycket heller.

Jag chansar dock med en tia chaosare och försöker charga veteraner i ett hus men de slår 1 och 2 på sin diff när de hade behövt en 3:a sen dör dom. Obbarna skjuter lascannons på en chimera i två-tre rundor utan att gå igenom pansaret. När jag ska påbörja min fjärde skyttefas får jag reda på att detta sista rundan. Fan tänker jag eftersom jag hade en tia marines i rhino som kunde chargat Pasks jättedyra vanquisher (9001 victory points). När det slutar vinner Anders med 11-9. Jag kommer undan mycket billigt då det skiljde 5-6 Victory points från 16-4. Alla vet hur svårt det är att ta victory points från chaos D: Även om jag förlorade var det ganska roligt.

Bilden är slutet på matchen.

Bild
Senast redigerad av 2 n00bn, redigerad totalt 1 gång.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jag spelade mina Soul Drinkers som vanligt:

HQ

Librarian, 140p
Terminator Armour, Storm Shield, Null Zone, Might of the Ancients

Troops

10 Tactical Marines, 195p
Lascannon, Flamer, Power Weapon

Razorback, 45p
TL Multi-melta, Dozer Blade

10 Tactical Marines, 195p
Lascannon, Melta Gun, Combi-Melta

Razorback, 45p
Dozer Blade

Elite

5 Assault Terminators, 200p
2x TH&SS

Fast

10 Assault Marines, 245p
Power Fist, 2x Plasma Pistol

2 Land Speeders, 180p
2x Typhoon Missile Launcher

Heavy

Land Raider, 250p

Vindicator, 120p
Dozer Blade

Predator, 85p
Heavy Bolter Sponsons

Batalj 1, Mats Danhage, Space Marines

Mats har en full Sternguard-enhet i en pod, en Librarian med Null Zone och The Avenger (What a shocker!), 3x10 Tacticals i Rhinos, en full cykelenhet ledda av en cykelkapten med hammare, och två Speeders. Dawn of War och fem objektiv. Jag väljer att börja och rullar in tvärs över hela bordet.

Tre Rhinos kommer in på vänstersidan, cyklarna längst ut till höger och podden ganska nära mitten. Librarian skakar en Typhoon.

Jag bestämmer mig för att utplåna hans högerflank och bara försöka hålla honom stilla på vänsterflanken med mina Assault Marines. En fist-sergeant och bibliotekarien flyr undan, resten av Stern Guardsen dör.

Hans cyklar bränner fram och spränger min Vindicator. Mina Assault Marines och en combat squad ger sig på en tia Tacticals, och lyckas faktiskt döda flera stycken. Mina Terminators går framåt mot cyklarna för att täcka en retirerande combat squad.

Närstriden på vänstersidan urartar fullkomligt när det plöjer in ytterligare 20 Tacticals, nu med power weapons. Hans cyklar anfaller mina Terminators och min Librarian tvingas in mot en fist men klarar sig. Hans kapten har inte riktigt lika mycket tur mot två hammare. I min runda flyr de sin väg, fyra tum.

På andra sidan går närstriden inte alls lika bra, men min combat squad har kommit loss och de sista Assault Marines kämpar rygg mot rygg. Hans MM-Speeder boostar fram och ställer sig på ett objektiv, min LR har ställt sig på det i mitten med en combat squad ombord. En ensam Assault Marine flyr.

Min Predator vinkar av de två flyende cyklarna från bordet, min combat squad på vänstersidan slutar fly cirka 3 mm från kanten och springer tillbaka och tar ett objektiv. Hans Tactical Squads hinner inte fram för att contesta någonting tack vare Assault Marinesens hjältemodiga uppoffring. 20-0

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Batalj 2, Anders Erestam, Space Marines

Kanske inte den jag längtade mest efter att få möta redan i omgång två, men jag gav ju honom stryk i Power Grid kvällen innan, vilket är ett annat spel som han brukar vara hopplöst bra på, så helt omöjligt känns det inte. Dessutom är jag nöjd med att ha duckat Jeppa.

Anders spelar med en Crusader med Multi-Melta, vanliga Terminators, Librarian med *drumroll* Null Zone och The Avenger!, en Assault Cannon-dread och en Las-Missile-Dread, Dakka-Pread, Whirlwind, två melta-cyklar, melta-bil, 10 Tacticals med fist, melta-melta och plasmakanon, två HB-Speeders och lite Sniper Scouts. Quarter Deployment och hålla quarters.

Anders deployar först, med LR i mitten, skytte-Dread och Dakka-Pread till vänster, resten inmosat i en ruin till höger. Jag ställer min LR, Dakka-Pred och MM-bil till vänster, Typhoons och Vindicator långt bak till höger, med en Assault Squad och en HB-bil framför. Hans Sniper Scouts dyker upp i en skog på högersidan.

Efter Anders halvmagiska skytterunda ser det lite dystert ut, min Dakka-Pred sprängs, min Land Raider blir immobiliserad, en Typhoon skakad och min Assault Squad är nära att fly av bordet. Jag kontrar dock med en helmagisk skytterunda. Hans Dakka-Pread sprängs, hans närstrids-Dread dör, min Vindicator försöker skjuta en Attack Bike men scattrar lite snyggt så att han klipper både en Attack Bike och en Dakka-Speeder, och, helt matchavgörande, jag immobiliserar Anders MM-bil som står snyggt mellan två kullar och framför hans Crusader.

Jag har slarvat med mina Typhoons och Anders skjuter ner en av dem, immobiliserar min MM-bil och spränger den andra Razorbacken, i övrigt händer det inte så mycket. Jag velar lite med en combat squad, men bestämmer mig till slut för att den måste försöka ta sig in i den vänstra quartern med högsta hastighet, men för att inte bli nedskjuten så behövs det något som drar på sig eld. Mina Assault Terminators lastar ur och rusar framåt, tillsammans med min Assault Squad.

Mina Terminators klarar löjligt många saves, det dör två Assault Marines, och en combat squad assaultar mina Terminators. Jag blir faktiskt uppbunden i en runda, men fortfarande inga förluster. Den sista HB-Speedern går i backen. Assault Marinesen bestämmer sig för att plocka plasmakanonenheten för att neka Anders en quarter, det borde ju t o m de klara av. Icke. De dödar en.

Vi bestämmer att runda fyra blir sista (jag måste bli snabbare på att spela). Hans Terminators skjuter allt vad de kan på mina Terminators, och nu dör det faktiskt en. Hans Librarian sågar ner mina Assault Marines, och min Librarian sågar fula hål i Anders Crusader, men trots två penetrating hits dör den inte, vilket räddar Anders till 16-4. (Han hade helt missförstått contesting-reglerna.)

Och det vore fint om någon moderator kunde flytta över den här tråden till Battle Reports-delen av forumet, samt byta namn på den till Skånecupen 2009. (Om inte Asplund misstycker.)

Grindah

Inlägg av Grindah »

5-15, tror jag. Fast det blev nog bara registrerat 16-4...illa. Noob.
Hur e detta möjligt?

Nu kommer jag inte ihåg exakt men var det inte så här i mission 5:

10 poäng för objektive(n)
2 poäng killpoints

sen resterande 8 får man dela på om diffen är mindre än 300 pts.

jag kan inte riktigt se hur man ska kunna få en poäng som är inte är delbar med 2. Möjligen om man har exakt samma killpoints eller exakt samma antal objektiv. Detta hade vi dock inte.

Jag minns nu inte riktigt så jag har säkert fel.

Jag tar lite illa vid mig när det står 16-4 och sen noob. Jag minns inte riktigt vem av oss som registrerade poängen men om det var jag och det skulle blivit 15-5 så ber jag om ursäkt, men jag minns det som 16-4.

/Anders

egge

Inlägg av egge »

Vp: 5-5
Second: 2-0
Objektiv: 8-0
15-5
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

egge

Inlägg av egge »

Grindah skrev:
5-15, tror jag. Fast det blev nog bara registrerat 16-4...illa. Noob.
Hur e detta möjligt?

Nu kommer jag inte ihåg exakt men var det inte så här i mission 5:

10 poäng för objektive(n)
2 poäng killpoints

sen resterande 8 får man dela på om diffen är mindre än 300 pts.

jag kan inte riktigt se hur man ska kunna få en poäng som är inte är delbar med 2. Möjligen om man har exakt samma killpoints eller exakt samma antal objektiv. Detta hade vi dock inte.

Jag minns nu inte riktigt så jag har säkert fel.

Jag tar lite illa vid mig när det står 16-4 och sen noob. Jag minns inte riktigt vem av oss som registrerade poängen men om det var jag och det skulle blivit 15-5 så ber jag om ursäkt, men jag minns det som 16-4.

/Anders
Jag menade förresten inte Noob till dig. :oops: Det som blev registrerat var det som vi kom överens om så själva registreringen var helt rätt så det var i så fall jag som gjorde/tänkte fel - därav Noob. Men om det var så att VP var 8 poäng och main objective 10 så blev det däremot helt rätt.

Det gör absolut ingen skillnad för mig i slutändan men det är klantigt av mig om det faktiskt blev fel. Om det var rätt så är det inget Noob-misstag från min sida. Då var jag bara korkad.

Edit: Och det skulle varit 16 poäng mot 4 såg jag nu. VP var bara 8 och main objective 10.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Får väl skriva någon rad jag med...

HQ
Warboss 125 p
PK, EA, BP,CB, AS, Kombi skorcha

Big Mek 125 p
KFF, AS, CB, 3 grotoilers

Troops
17 Boyz C/S 118 p
1 Nob C/S

29 Boyz C/S, 3 Rokkit 250 p
1 Nob PK, Slugga, BP

29 Boyz shoota, 3 Rokkit 250 p
1 Nob PK, Slugga, BP

Elites
14 Kommandos C/S, 2 burna 220
1 Nob PK, slugga, BP

Fast Attack
14 Stormboyz C/S 220 p
1 Nob PK, slugga, BP

Heavy Support
Battlewagon 140 p
2 BS, AP, DR, GR, RPJ

3 Killerkans 150 p
3 Rokkit, DCCW

Deffdread 100 p
2 DCCW, 2 Skorcha, AP, GR

Vår resa började kl 17.00 i Varberg, då jag hämtade upp John, Mats och Anders för våran resa ned till Skåndcupen med husvagn. Efter 3 timmar var vi framme i Lund, vi fixade iordning allt och fick ställt upp husvagnen på plats. Lite grill och pilsner gjorde att vi kom i säng vid 1-tiden (försent om ni undrar).

Speldag 1 Lördag:

Vi vaknade upp något så när piggga och redo för spel.

Motsåndare 1 Pär Hylander, Space Marines.

Pär och jag har mötts vid flera andra tillfällen men det är alltid lika trevligt. Uppsättningen var Dawn of War och Pär vinner men jag får börja att välja sida.Jag börjar att sätta ut en trupp och Pär börjar med att reserva allt. Vi placerar ut övrigt och jag ser till att flytta fram mina trupper och Pär inleder med en usel skyttefas. Med hela sin arme fick han bara ner 3 Boyz, ha ha tänkte jag och trodde att det skulle bli min match. Men så var inte fallet, Fru Fortuna står och hånar mig och det resulterar i att inget fungerar som det ska. Jag får inte in varken träffar eller saves. Pär vinner denna match med 20-0. Jag ler och säger till Pär att ”jag tar gärna en skitmatch där inget funkar i början av turneringen” och gratulerar honom till vinsten.

Motståndare 2 Johan Malmström, Imperial Guard.

Har inte mött Johan innan men det ska bli roligt tänker jag. Kan dock inte den nya IG-listan så bra. Uppsättning Quarters, jag vinner slaget och får börja. Johan har flera stycken artilleripjäser som kastar mackor av alla de slag. Under de första av hans två turer missar han inte ett enda scatterslag, jag tänker för mig själv ”inte en skitmatch till”. Men nu lyckades jag charga med 4 enheter, tack vare detta lyckas han inte återhämta sig och matchen är min. Det slutar med 20-0 till mig.

Motståndare 3 Björn Söderström, Death Guards ( Chaos Plague Marines).

Ytterligare en kille som man aldrig mött i turneringar tidigare. Uppsättning Quarters, Björn vinner slaget och börjar sätta ut allting. Jag tar slår för att ta initiativet och lyckas,därefter flyttar jag självklart fram mina trupper så långt jag kan pga av att han bara har ca 26 modeller mot mina 115. Tack vare detta faktum så har Björn inte mycket att sätta emot en hord orker. Björn är nog en av de trevligaste killar jag mött på en turnering men det räcker tyvärr inte och jag vinner matchen med 20-0.

Lördagskvällen avslutas med grill, pilsner, whiskey och skitsnack vid husvagnen. Vi får sällskap av flera andra deltagare och matcherna diskuteras om igen. Vi bestämmer oss för att gå och lägga oss lite tidigare ikväll, och det lyckas precis till vår stora förvåning.

Speldag 2 Söndag:

Motståndare 4 Magnus Wendel, Necrons.

Ännu en kille jag aldrig mött i turneringar innan. Magnus arme är en närstrids arme och byggd för att ha ihjäl killar med power armour. Min arme har ju inte mycket sådant, och vi inser båda snabbt att det kommer att bli min match. Uppsättning Dawn of War, jag vinner slaget och matchen! För att summera det hela lite mer, han hade för lite skytte, men 9 spindlar kan vara förödande men inte mot någon med horder av modeller som finns typ överallt.

Motståndare 5 Max Persson, Sisters of Battle.

Max och jag har mötts 2 gånger tidigare, men med vinst för honom. Uppsättning Pitch Battle, jag vinner slaget och väljer sida. För första gången är jag inte nervös över Max 3 Exorcister pga av att jag har så mycket figurer och min KFF. I början av min runda 3 inser vi båda att jag har vunnit mathen då han inte kan ta något objektiv. Jag säger till Max att vi spelar vidare för det var ingen bra seger, men det var bara att förlänga Max pina. Inget gick vägen för honom medans jag gjorde en av mina bästa matcher på denna turneringen. Jag vinner med 20-0.

Anders (Argos) E kommer fram och frågar hur sista matchen gick. Berättar om slaget och min vinst och han säger att jag nog kommer att ha en pallplats. Men så blev inte fallet, detta pga min förlust mot Pär i 1:a matchen så delar vi 3:e platsen. Men Pär får priset pga sitt skickliga spelande i vår batalj.

Skånecupen är en av de bättre turneringar jag varit på, arrangörsmässigt sett. Det var inte så stort och opersonligt. En turnering jag gärna besöker igen. Men då ska jag ju givetvis vinna hela skiten...

Vill bara tacka alla glada mot- och medspelare för en väldigt trevlig helg i Lund.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Skånecupen 2009

Inlägg av HeadWar »

Batalj 3, Tue Höjbjerg, Daemon Hunters

Tue har fyra Grey Knight Terminators i en Land Raider, en Grey Knight Grand Master, fem Chimeror lastade med Storm Trooper-femmor med specialvapen, en Dread i pod och en skyttedread, Eversor Assassin och en liten fånig bil som var open topped och hade skumma specialregler. Quarters och Kill Points, man behöver tre KP i differens för att det inte ska bli oavgjort (en ganska bra lösning tycker jag).

Tue ställer upp i en kompakt mech-vägg med sin Land Raider till höger och Stormästare i lill-bilen ute till vänster. Jag sprider ut mig lite mer, bland annat för att hans pod inte ska få härja riktigt hur den vill, Typhoons långt bak till vänster tillsammans med Vindicator, Land Raider och melta-melta-squad till höger för att möta hans LR och Terminators.

Eversor infiltrerar på vänstersidan och där dimper även podden ner. Lönnmördaren förstör min Vindicator-kanon och dreaden plockar en Typhoon. Jag hämnas genom att boltra Eversorn och plasmapistola dreaden. Två lätta kill points, och ett tredje i podden som jag kan ta när jag känner för det.

I runda två händer nästan ingenting, trots att min melta-squad lastar ur och skjuter allt vad de kan på Tues LR.

Melta-Stormisar lastar ur och skjuter på min LR, med ännu mindre resultat. Jag skjuter ner dem och drar ytterligare ett verkningslöst melta-skott på Tues LR. På vänstersidan har hans Lord bränt fram i sin bil, mina Assault Marines bestämmer sig för att visa varför de absolut inte är värda 245 poäng genom att inte göra någonting mot den.

Hans LR fortsätter maka sig sakta utåt höger, min melta-kille dör och min LR blir immobiliserad. Hans Grand Master lastar ur och tillsammans med lite skytte från en Storm Troop och deras bil så dör alla Assault Marines utom två. Jag spränger dock lill-bilen med en MM, och Land Raider plus Null Zone klipper Grand Mastern. Den sista bolter-killen från melta-squaden hoppar in i sin bil igen, och backar undan.

Det står nu 7-0 i KP, och Tue börjar pusha framåt, en Chimera på vänsterflanken spränger min sista Typhoon. Mina två Assault Marines återupprättar sin heder lite lite grann genom att hämnas.

8-1. Tue plöjer in med sin LR bakom mina linjer och lastar ur sina Terminators som slår vilt omkring sig på både folk och bilar. En lasersquad dör och min immobiliserade Dakka-Pred blir av med sin kanon, och äntligen är det läge för mina Assault Terminators att leka.

Tue lyckas till slut spränga min Predator, och hans Land Raider rullar upp på en kulle där min Librarian gör väldigt fula märken i lacken på den. (Och minsann gick inte ett larvband av också?)

Mina Assault Marines dör, den sista i närstrid mot tre Storm Troopers, och i runda sex kliver jag upp på mittenobjektivet med en gubbe, som dör, men hans kompisar studsar upp igen i runda sju, och det blir 16-4.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Batalj 4, Björn Nilsson, Space Marines

Duckar Jeppa igen. Jag är lycklig, än så länge.

Björn har samma lista som jag har. Det är faktiskt löjligt hur lika de är. Mina Sergeanter är lite mer pimpade än hans, hans LR är lite mer pimpad än min. Hans Assault Marines har en Flamer istället för mina två Plasma Pistols. Den enda väsentliga skillnaden är att han har en Storm, en Whirlwind och fem hagelsprakarscouter istället för mina Typhoons. Dawn of War och hålla quarters, secondary är att få in flest scoring units i motståndarens deployment zone.

Jag väljer att börja, ställer upp en lasersquad på varje sida av bordet. Han har varken Power Weapon eller närstridsvapen på sina scouter, så jag bedömer att de är hanterbara även för en ensam combat squad. Han speglar min deployment med sina två combat squads.

Jag rullar in allting i mitten utom min Raider som på grund av lite otur med terräng och tankeverksamhet får vara längst ute till vänster. Björn lägger klokt nog sin tyngd åt höger.

Jag fortsätter (alldeles för långt) framåt. Immobiliserar hans Dakka-Pred, skakar Vindicatorn och dakkar ner en plasmakanon. Man kan ju tycka att jag borde veta ungefär hur långt en Land Raider med Assault Terminators når, men icke. Jag har tur med tärningarna istället, dubbelett på diffslaget... Å andra sidan har hans Storm med scouter eldat, hagelbrakat och knivat ihjäl min högra combat squad.

Jag är givetvis inte sen att utnyttja läget, glömmer att kasta Null Zone, men vem behöver sånt tjafs? Mina Assault Marines plöjer in i den enda närstrid de vinner på hela konventet. Björns LR immobiliserar min, hans Assault Marines och Storm studsar fram för att försöka ställa till förtret i mina (nästan obefintliga) bakre led.

Min Vindicator plattar till hans Assault Marines, min power weapon-squad tvingar av en av hans combat squads från bordet, och min Librarian springer fram för att karva in sina initialer i Land Raidern. (Det tycks ha blivit en vana.) Björns Vindicator rammar en av mina Razorbacks utan resultat, och resten av hans runda är ungefär lika verkningslös.

Vi börjar få ont om tid och bestämmer att runda fem är sista. (Måste. Bli. Snabbare. (Men din mamma håller inte med.))

En avväpnad Razorback tankshockar hans scouter, min Librarian demonterar Land Raidern, hans Storm dör, och trots tappra försök av hans två combat squads på vänsterflanken lyckas de inte ta sig in i min quarter, vilket väl i och för sig inte hade hjälpt. 20-0

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Just ja, jag rapporterade ju inte om sista slaget. Jag mötte Jeppa.

Bild

Bild

Land Raidern dog och ungefär hälften av mitt skytte och all min mobilitet. Men jag är inte bitter.

Skriv svar