Stenciler

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Max S

Stenciler

Inlägg av Max S »

Hej
Någon som vet vart man kan få tag i stenciler för att kunna airbrusha imperieörnar, siffror och liknande. Jag hittade någongång en firma som skar ut stenciler men själva mallen har jag inte en susning om vart man kan hitta den. Någon som vet?

katzenjammer

Re: Stenciler

Inlägg av katzenjammer »

Vet inget om det du frågar om tyvärr. Själv hade jag provat att skriva ut dem på overheadpapper och använt det. I mitt huvud borde det fungera på platta ytor. Alternativt hitta något man kan använda som stämpel, i stil med ett hyffsat hårt suddgum.

sista förslaget känns kanske lite väl potatistryck, men det känns inte helt omöjligt att det faktiskt fungerar.
Flesh is a design fault

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Flesh is a design fault

Xeed

Stenciler

Inlägg av Xeed »

Du kan göra egen maskering med målartejp. Sätt tejpen försiktigt på en skärbräda sen skär du ut motivet och flyttar tejpen till modellen. När är set bara att måla och sen tabort maskeringen.

Max S

Inlägg av Max S »

Ska pröva vid tillfälle. Vill gärna få till något som går att återanvända. Tackar s mycket men kan inte lova några bilder på en stund.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Här finns ett par typsnitt som kanske går att använda: http://rooksnest.tripod.com/40Kvariants/fonts.htm
Annars går det nog att googla till sig fler.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

http://www.spraypal.com/shopDisplayCate ... H+STENCILS

dom kan ha något, men inte säker.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det finns något som heter schablonplast, som man kan skära ut egna mallar i och återanvända utan problem. Kolla med din lokala pyssel/hobby-butik. Typ Panduro eller scrapbookingbutiker brukar vara bra på sånt.
Scapbookingfansen är också en jättebra källa till andra pysseltrix. Plus att dom är många gånger ännu nördigare än vad vi är med material, lim och sånt.^^
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar