@Styranimon: Tackar!
@Claimh_Solais: Egentligen borde jag vara trött på de färgerna, men i och med att både modellerna och målningstekniken skiljer sig såpass mycket från mina Flesh tearers så funkar det. Och jag gillar verkligen färgschemat (som är nästan oförändrat från codexen).
@Mattias H: Man kanske borde göra något åt rutan, men jag gillar inte att lacka gemstones och liknande. Den klassiska gemstone-målningen med ljusare färger mot nedre högra hörnet och en vit prick i övre vänstra bygger på att man skapar en slag illusion för ögat om att stenen reflekterar ljus. Om man då lackar den, vilket gör att den reflekterar ljus på riktigt betydligt mer så bryter man illusionen eftersom man då får en riktig reflex att jämföra med. Lite samma sak som att måla något med metallfärger på en modell med NMM. Jag skall fundera på om det går att göra något åt rutorna, men förmodligen blir det bara att försöka göra färgövergångarna mjukare. Det är något jag kan behöva öva på.
Här kommer förresten lite fler modeller. Wychar den här gången. De har varit färdigmålade ett tag, men jag har väntat på att water effecten på basen skall torka klart. När det gäller färgerna på wychar var jag lite tveksam. Egentligen borde de inte ha samma färgschema som resten av armén, eftersom de inte kommer från Kabalen utan från en Wych cult. Och det borde inte Coven-enheter heller (Haemonculis, Wracks, Talos, osv...). Och Hellions borde ha ytterligare ett annat färgschema. Och Scourges ett annat. Och reavers. Osv... Till slut kände jag att det skulle bli för många olika färgscheman. Och om man gjorde något som var rätt likt men ändå lite annorlunda så skulle det snarare kännas som om Kabalen valde sina allierade utifrån vad de hade för färger på sig. Så jag målade dem i samma färgschema som resten av armén. Modellerna är såpass annorlunda att de ändå ser speciella ut. GW har förresten gjort exakt samma sak i codexen.

Fyra wychar, varav en rör lyckades med sitt dodgesave mot kameran.

Kvinnliga wychar.

Manliga wychar.
Jag gillar verkligen de nya wych-modellerna. De ser så otroligt mycket mer badass ut än de gamla.