Kabal of the Obsidian rose

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Mortarion »

När de nya Dark eldar dök upp blev till och med jag, som är inbiten alvhatare, lite sugen på en armé. Modellerna var verkligen sjukt coola. Och varje gång de släppte något nytt så blev man bara mer sugen. Jag lyckades hålla mig undan från dem, men när vi skulle spela Necromunda på föreningen köpte jag in ett paket warriors och ett paket wychar för att bygga Spyrers av. Och när man fick se modellerna på riktigt blev det för svårt att motstå.

Därför har jag ett nytt projekt på gång! Dark eldar från Kabal of the Obsidian rose. Färgmässigt väldigt likt mina Flesh tearers, men eftersom det är rena eldarer och inte slitna marines så känner jag att målningen ändå blir tillräckligt annorlunda för att det skall vara intressant. Jag har inte målat något eldarigt någonsin och det är första gången på många år som jag målar något som inte är slitet och smutsigt.

Lite warriors:
Bild

Närbild på några av dem:
Bild

Och en venom:
Bild
Bild
Bild

Tanken är att det skall bli en hel armé av det här så jag kommer att posta fler bilder framöver.

Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Styranimon »

Wow!
Älskar din ros på den där Venomen. :wub:
Ser fram emot att se en ny armé av mäster Mortarion :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

NU är jag skit sur på dig !

nej men jag skulle ju inte ha mer dark eldars ...men nu blev jag sugen på dom igen XD

dina ser snygga ut, fast är du inte trött på svart och rött nu ?
tycker DE passar i rätt mycket färger , har själv ångest över vilken färg jag ska köra

Användarvisningsbild
speedfreek

Sv: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av speedfreek »

Alla färger?

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Lacka rutorna och kanske gem stones tror jag blir ännu bättre.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

@Styranimon: Tackar!

@Claimh_Solais: Egentligen borde jag vara trött på de färgerna, men i och med att både modellerna och målningstekniken skiljer sig såpass mycket från mina Flesh tearers så funkar det. Och jag gillar verkligen färgschemat (som är nästan oförändrat från codexen).

@Mattias H: Man kanske borde göra något åt rutan, men jag gillar inte att lacka gemstones och liknande. Den klassiska gemstone-målningen med ljusare färger mot nedre högra hörnet och en vit prick i övre vänstra bygger på att man skapar en slag illusion för ögat om att stenen reflekterar ljus. Om man då lackar den, vilket gör att den reflekterar ljus på riktigt betydligt mer så bryter man illusionen eftersom man då får en riktig reflex att jämföra med. Lite samma sak som att måla något med metallfärger på en modell med NMM. Jag skall fundera på om det går att göra något åt rutorna, men förmodligen blir det bara att försöka göra färgövergångarna mjukare. Det är något jag kan behöva öva på.

Här kommer förresten lite fler modeller. Wychar den här gången. De har varit färdigmålade ett tag, men jag har väntat på att water effecten på basen skall torka klart. När det gäller färgerna på wychar var jag lite tveksam. Egentligen borde de inte ha samma färgschema som resten av armén, eftersom de inte kommer från Kabalen utan från en Wych cult. Och det borde inte Coven-enheter heller (Haemonculis, Wracks, Talos, osv...). Och Hellions borde ha ytterligare ett annat färgschema. Och Scourges ett annat. Och reavers. Osv... Till slut kände jag att det skulle bli för många olika färgscheman. Och om man gjorde något som var rätt likt men ändå lite annorlunda så skulle det snarare kännas som om Kabalen valde sina allierade utifrån vad de hade för färger på sig. Så jag målade dem i samma färgschema som resten av armén. Modellerna är såpass annorlunda att de ändå ser speciella ut. GW har förresten gjort exakt samma sak i codexen.

Bild
Fyra wychar, varav en rör lyckades med sitt dodgesave mot kameran.

Bild
Kvinnliga wychar.

Bild
Manliga wychar.

Jag gillar verkligen de nya wych-modellerna. De ser så otroligt mycket mer badass ut än de gamla.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Gillar wycharna och att du lyckats få magmusklerna bra på dem, något jag inte ens försökt mig på.

Håller helt med om att enhetlighet vinner över cirkus i långa loppet.
Både gamla Orks och gamla Eldar blev tyvärr lite för brokiga för att göra sig bra som helhet.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Nu har jag målat klart några fler Dark eldar.
Bild
Två warriors och en Sybarite.

Bild
Sybariten från ena sidan. Med den mer stiliserade Kabal-symbolen som finns i codexen.

Bild
Och från andra sidan, med en mer artistisk tolkning av symbolen.

Och de här nymålade modellerna gör att den första squaden är färdig!
Bild

Ta-daa!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Mycket snyggt. Ryggbanéret är grymt. Gillar allt utom rosen på bilen. På ryggbanéret däremot funkade den jättebra. Färgvalet är överlag super. Men jag är ju ett troget fan av din målning så det var väl kanske ingen nyhet att jag tycker.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

ser grymt ut, men om jag hade varit du hade jag inte kört flådd hud som höftskynken, eller kanske iaf försökt få den lite mindre rosa...
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Skriv svar