Känns som att jag har fått lite mer förståelse nu men jag har fortfarande massor att lära

Iaf så har jag ändrat min armé lite och tänkte visa den sen har jag även några frågor som jag hade behövt hjälp med om någon är sugen på att komma med lite tips/svara på mina frågor så vore det bra..
HQ
Hive Tyrant. Lahs wip &bonesword, scything talons, Wings, leech essence & Pychic scream 230p
Tyranid Prime. Bonesword & Lash wip, Rending claws, 95p
ELITES
Hive Guard X2 100p
TROOPS
Tyranid Warrior. X6 A pair of boneswords, 1st Venom cannon, 5st Deathspitter, 220p
Genestealer. X12 Rending claws 168p
Genestealer. X12 Rending claws 168p
Termagant. X15 Fleshborer 75p
Hormagaunt. X20 120p
FAST ATTACK
Warrior Shrike X4 Scything talons 3st, Bonesword & Lash wip 4st, Venom cannon 1st, 215p
Gargoyles. X15 90p
Gargoyles. X15 90p
HEAVY SUPPORT
Trygon. Regeneration, Adrenal glands 235p
Totalt ca 1800p
Det är en ganska så lik armé sen innan men jag har svårt för att släppa vissa units

Som jag sagt innan så är jag inte speciellt sugen på att spela med 1 Tervigon och en massa Termas så jag hade iaf tänkt prova o se hur detta fungerar.
Lägger ner mycket points på boneswords och wip lash då jag satsar på att alltid få första slaget i en assault och göra så mycket skada direkt så att dem/den kanske dör eller flyr, men det kanske är bättre att satsa mer på toxin sacs/adrenal glands ist?
Min plan är att använda mig av infiltrate på mina genestealers via reserverolls eller flank tex.
Mina få Termas ska jag ha enbart som coversave till mina warriors.
Hormas hade jag tänkt att dem kan alltid vara bra (om dem kommer fram vill säga) annars blir dem bra som distract units.
Mina 2 broods med gargoyles ska jag ha som coversave till mina Shrikes och till min Tyrant.. Har en fråga angående coversave till min tyrant och andra stora units, om Man ser minst 50% av dem så får dem ingen coversave eller har jag fel? isf är det inte säkert att mina gargoyles gör så mycket nytta där.
Min Trygon kör jag via deep strike
Jag antar att min svaghet blir antitank eller mina Shrikes/Tyrant kanske blir bra till det? vet inte så mycket om tanks för tillfället
Mina Shrikes är väldigt dyra och dem kanske inte är värda poängen men jag ska iaf prova dem en del gånger och se vad jag tycker om dem
Jag har läst en del att Genestealers är bra med toxin sacs och det är säkert många andra också men jag förstår inte riktigt varför det är så bra, rätta mig om jag har fel men det gör så att man woundar på 4+ vare sig man möter hög toughness eller ej.. mot tuffa units är detta såklart väldigt bra men om jag möter tex IG där dem flesta ligger på ca 3-4 och då genestealers har 4 styrka så betyder det att jag inte har nån använding för toxin sacs mot de mesta mot många arméer eller har jag helt fel? får dem tex adrenal glands så blir dem lite bättre mot det mesta, men jag kanske ska använda mina genestealers till tuffa units?
Jag ser likadant på det mesta i min armé tex mina warriors/shrikes, skulle dem få nått så har jag svårt att tänka mig toxin sacs då adrenal glands är bra mot allt medans sacs är bara bra mot tuffa units, jag har en känsla av att jag har lite fel i detta så rätta mig gärna