Jag har fått upp suget på, iaf måla, lite figurer igen. Jag har en bunt gamla Deathwing terminators som jag tänkte måla upp. Saken är den att en 25mm bas ser lite liten ut på dem, men å andra sidan "drunknar" de nästan på en 40mm bas.
Skulle det vara ok med en 32mm bas på dem? Det känns som de skulle passa bäst rent utseendemässigt, men samtidigt vill jag även att jag skall kunna lira med dem i någon turnering i Sverige om andan faller på i ett senare skede.
Så skulle en 32mm bas på gamla metall-terminators vara ok i turneringar i Sverige? Tack på förhand.
Ok med 32mm bas på gamla terminators?
Re: Ok med 32mm bas på gamla terminators?
Där tror jag nästan att det är nej. Terminators har stått på stora baser sedan typ tio år tillbaka. Det är bara att bita i det sura äpplet och basa om ordentligt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Silvertejp
De är söta på 40mm baser och det är de baserna som gäller.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ok, tack för råden!
Då blir det till att skrapa fram en bunt 40mm-baser då. Tur som var är att figurerna varken är målade eller basade från början så det blir inte mycket extra jobb
Då blir det till att skrapa fram en bunt 40mm-baser då. Tur som var är att figurerna varken är målade eller basade från början så det blir inte mycket extra jobb
Mina gamla terminators står på 25mm baser... ser så sött ut.Dravpnir skrev:Så skulle en 32mm bas på gamla metall-terminators vara ok i turneringar i Sverige? Tack på förhand.