jag tog mig för en gångs skull tid att faktiskt läsa missions och ser ett par problem som jag verkligen inte gillar.
Mission 1 = 7objectives! Dvs. om man inte spelar med allies eller IG så kan man inte vinna med max då en unit bara kan hålla ett objective och i standard FOC är 6 troops max. Det är svårt nog att kunna vinna med 12-0 då det i princip betyder att man måste wipa motståndaren och inte tappa några scoring alls själv. Tycker det är tråkigt om allies skulle bli ett måste
Mission 2 = 13vp runda 5. Lite samma sak här. Om jag nu skulle lyckas hålla mitten och plocka poäng varje runda på "Timed objective" så kan jag inte vinna med max om matchen tar slut runda 5. Det är klart att matcher kan sluta runda 5 eller ännu tidigare pga ont om tid, men det borde åtminstone ligga i teorin att alla matcher bör spelas 5 rundor och att det ska vara möjligt att vinna med 12-0 även fast någon slog 1-2 på tärningen för om det fortsätter.
Mission 3 och 5 = Deepande objectives och Kill points. Dels känns det lite tråkigt att båda uppdragen med deepande objectives har kill points men det är också tråkigt för att kombinationen premierar gunlines (något som verkligen inte behöver buffas).
Mission 4 = samma som 2an fast värre! Här är det max 11vp i runda 5 och det förutsatt att du lyckats ställa dig på alla 3 objectives och stå där resten av matchen. Det är klart att det ska vara svårt att vinna stort, men det ska iaf vara möjligt!
Mission 6. Gillart! Fortfarande inget fan av en massa objectives men detta är ett mission som är svårt men inte omöjligt.
Sen kan jag väl säga att det känns lite 5th ed. med en massa kill points uppdrag och känns bara som att det gynnar de regerande codexarna än mer. Jag skulle gärna se mer som kräver Tau och Eldar att röra sig frammåt (vilket är bra med timed objectives och mer värda objectives på andra sidan bordet) och mindre av sånt som tillåter dem att bara stå still och skjuta. Men men, nu har jag gnällt färdigt för den här natten och ser i vilket fall som fram emot turneringen, om jag nu kan vara med