Vi brukar alltid inleda en ny edition med restriktionsfritt i 40K och det blir så med denna edition också. Jag vet inte om du har varit upp och spelat tidigare men listorna överlag brukar inte vara så extrema, även fast det på toppborden inte brukar spelas med kanintofflor på.Bronson skrev:Senaste gångerna har det alltid funnits några restriktioner på dubbla mongonob enheter, cykelråd etc. Om man behöver nån form av restriktion så är det mer än behövligt nu i 6e. Mongonobsen är värre än nånsin och flygplanen behöver ett maxtak på hur många man får ta. De gamla restriktionerna va rätt mjuka jämfört med hur det är nu.
Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober
Btw så kommer scenariona och laginfon ut ikväll (alternativt i natt).
Ne det blåtofflorna som gäller!Dante82 skrev: Vi brukar alltid inleda en ny edition med restriktionsfritt i 40K och det blir så med denna edition också. Jag vet inte om du har varit upp och spelat tidigare men listorna överlag brukar inte vara så extrema, även fast det på toppborden inte brukar spelas med kanintofflor på.
Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt 
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Har jag förstårr detta rätt nu?
Hur funkar det med psykik power om vill ta dem ifrån regelboken? Skriver man dem spells man köpt/valt ifrån regelboken och sen väljer man inför varje match om man vill byta till regelbokens power?
Man sätter ut den så att det inte finns några hörn, så det blir en kvadrat eller rektangel. Sch sen tar bort så många bitar man vill?* Aegis Defence line måste placeras ut i en sluten cirkel, men du får efter utplaceringen ta bort valfritt antal bitar från den efter utplacering om du vill. Dessa bitar får inte återplaceras.
Ska warlorden vara utskrivet i amrélistan?När man ska välja warlord trait får man slå en D6 först och sedan välja vilken av tabellerna man vill tillämpa resultatet från.
Hur funkar det med psykik power om vill ta dem ifrån regelboken? Skriver man dem spells man köpt/valt ifrån regelboken och sen väljer man inför varje match om man vill byta till regelbokens power?
Alltså det blir ju lätt 10 Necron flygplans med "count as" transformers !Bronson skrev:Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Och ett gäng pungsparkar!Tirumbar skrev:Alltså det blir ju lätt 10 Necron flygplans med "count as" transformers !Bronson skrev:Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt
-
Flygmaskin
Sabba inte Blomjävel! Tuffaste armén i stan' ju!
Människomat, till exempel spannmål.
Trode det var apA?Flygmaskin skrev:Sabba inte Blomjävel! Tuffaste armén i stan' ju!