Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

Bronson skrev:Senaste gångerna har det alltid funnits några restriktioner på dubbla mongonob enheter, cykelråd etc. Om man behöver nån form av restriktion så är det mer än behövligt nu i 6e. Mongonobsen är värre än nånsin och flygplanen behöver ett maxtak på hur många man får ta. De gamla restriktionerna va rätt mjuka jämfört med hur det är nu :roll: .
Vi brukar alltid inleda en ny edition med restriktionsfritt i 40K och det blir så med denna edition också. Jag vet inte om du har varit upp och spelat tidigare men listorna överlag brukar inte vara så extrema, även fast det på toppborden inte brukar spelas med kanintofflor på.

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Btw så kommer scenariona och laginfon ut ikväll (alternativt i natt).

Blom

Inlägg av Blom »

Dante82 skrev: Vi brukar alltid inleda en ny edition med restriktionsfritt i 40K och det blir så med denna edition också. Jag vet inte om du har varit upp och spelat tidigare men listorna överlag brukar inte vara så extrema, även fast det på toppborden inte brukar spelas med kanintofflor på.
Ne det blåtofflorna som gäller!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Bronson

Inlägg av Bronson »

Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt :roll:
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Blom

Inlägg av Blom »

Har jag förstårr detta rätt nu?
* Aegis Defence line måste placeras ut i en sluten cirkel, men du får efter utplaceringen ta bort valfritt antal bitar från den efter utplacering om du vill. Dessa bitar får inte återplaceras.
Man sätter ut den så att det inte finns några hörn, så det blir en kvadrat eller rektangel. Sch sen tar bort så många bitar man vill?
När man ska välja warlord trait får man slå en D6 först och sedan välja vilken av tabellerna man vill tillämpa resultatet från.
Ska warlorden vara utskrivet i amrélistan?

Hur funkar det med psykik power om vill ta dem ifrån regelboken? Skriver man dem spells man köpt/valt ifrån regelboken och sen väljer man inför varje match om man vill byta till regelbokens power?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Bronson skrev:Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt :roll:
Alltså det blir ju lätt 10 Necron flygplans med "count as" transformers !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Blom

Inlägg av Blom »

Tirumbar skrev:
Bronson skrev:Jodå jag har varit där senaste 4? gångerna i alla fall och som du säger så nej värsta osten brukar lämnas hemma. Men man får nästan mardrömmar om Necron listor med 10+ flyg och dubbla mongonobs. Får be till nåt/någon att folk inte har råd/tid/ork att mecka ihop nåt äckligt :roll:
Alltså det blir ju lätt 10 Necron flygplans med "count as" transformers !
Och ett gäng pungsparkar!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Sabba inte Blomjävel! Tuffaste armén i stan' ju!
Människomat, till exempel spannmål.

Blom

Inlägg av Blom »

Flygmaskin skrev:Sabba inte Blomjävel! Tuffaste armén i stan' ju!
Trode det var apA?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar