Nytt blod till Blood Angels.

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
araphon1

Nytt blod till Blood Angels.

Inlägg av araphon1 »

Tjena, är ny här och på spelbrädet.

Har sysslat mestadels med att måla modeller och läsa fluff, har bara spelat spelet en eller två gånger, då med Necrons. Bägge gångerna blev jag totalt spöad av en SW armé. Tror jag fick ner en scout squad, en dreadnaught och två bikes innan han hade skrämt min lilla skolflickearmé av brädet. Jag gav upp att någonsin spela Necrons kompetativt, då jag insåg att inget i fluffen stämmer överens med deras spelstil. Odödliga superrobotar som sakta men säkert går fram och one-shottar allt, slask och blod, död och smärta, jada jada jada... I spelet var de skapliga skyttar och urusla närstridsgubbar.

Nog om det. Jag gillade inte deras spelstil helt enkelt (dessutom var de skittråkiga att måla, ingen utmaning), så jag bestämde mig för att köra Blood Angels istället.
Jag har precis börjat, har köpt hem Dante, Sanguinor, Lemartes och Astorath. 3 Death Company lådor, varav 2 bara skall vara bits till mina andra Blood Angels. En Sanguinary Guard, för att de ser balla ut. Ett SM Battleforce och SM ifrån AoBR. En extra Rhino och en Baal Predator.

Jag har som sagt bara börjat, har grundat ett par SM i Pure Red från Army Painter, har gjort 2 av 5 DC gubbar, och börjat på min Baal.

Tänkte visa upp lite bilder. De är ganska oskarpa, men jag är stolt över dem. Mina första färdiga Space Marines. Funderade ett tag på att köra Angels Encarmine (för att få alabastervita DC och SG), men bestämde mig i slutändan för att köra med vanliga BA rätt och slätt.

EDIT: Vid Sanguinus skrumpna vingar vad stora de där bilderna blev X) trodde de skulle förminskas av sig själv. Hur fixa?

EDIT2: Sådärja! Lite mindre nu ;)

Min lilla trupp.

Death Company medlem Nero,
fd. Tactical Squad Battle-brother, 5th Company "Daemonbanes", 4th Squad.
Föll offer för the Black Rage 994.M41
IMAG0110.jpg
(684.14 KiB) Nerladdad 915 gånger
Death Company medlem Marco,
fd. Assault Squad Sergeant, 3rd Company "Ironhelms", 8th Squad.
Föll offer för the Black Rage 998.M41, vid det tredje slaget för Armageddon.
IMAG0109.jpg
(784.24 KiB) Nerladdad 916 gånger
Gänget samlat framför min WIP Baal.
Skall trycka dit ett tankbefäl i tornet, lägga till skrapor, revor, highlights och smuts.
IMAG0115.jpg
(806.58 KiB) Nerladdad 911 gånger
Senast redigerad av 5 araphon1, redigerad totalt 2 gång.
-Maybe we should meet the Tyranids in close combat, sir?
-Where in the eye of terror did you come up with a stupid idea like that?
-I just pulled it out of my ass, sir!
-Well, you'd better put it back in there, because it sucked!

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Nytt blod till Blood Angels.

Inlägg av speedfreek »

Det är bra om du ändrar bildstorleken eller lägger in dem som bilagor istället.

Som det är nu kan man knappt se bilderna för att de är så stora.

araphon1

Inlägg av araphon1 »

Jo, de ligger som bilagor nu. De är fortfarande större än laktosmage.

EDIT: Fick ändra storleken manuellt, ser bra ut nu.

lysandestolpe

Inlägg av lysandestolpe »

Testa släng lite skarpare highlights, om du har några. så kommer det poppa lite mer.

Ser grymt ut annars, fortsätt så! :)

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

kul att se en till Blood angel spelare på forumet
målningen ser bra ut , men du skulle nog behöva o washa ansiktet o göra lite mörkare linjer på din tank ;)

ser fram emot mer bilder

araphon1

Inlägg av araphon1 »

lysandestolpe skrev:Testa släng lite skarpare highlights, om du har några. så kommer det poppa lite mer.

Ser grymt ut annars, fortsätt så! :)
Skarpare highlights = ljusare färg? I så fall vet jag inte vad som är ljusare än skull white, som jag använder allra längst ut på highlightsen... Fast det är klart, kunde kanske använt mer av det nu när du säger det, ser mest grått ut på bilderna :) Ska testa.

Claimh_Solais skrev:kul att se en till Blood angel spelare på forumet
målningen ser bra ut , men du skulle nog behöva o washa ansiktet o göra lite mörkare linjer på din tank ;)

ser fram emot mer bilder
Jo, jag har klurat på att washa ansiktet, men med vad? Ogrynflesh är den enda washen som får mig att tänka på ansikten, men jag har för tillfället bara tillgång till Devlan Mud, vet inte om den funkar till ändamålet. Mörkare linjer = Omvänd highlight i skuggiga områden, typ Mechrite Red i skrymslen och vrår där ljuset inte når? Jag hade tänkt mig blazing orange highlights och chaosblack+boltgun metal revor i plåten utöver det... Och lera längs larvfötterna :) Funderar på ett och annat kulhål också, men det har jag aldrig testat innan, vet inte om jag vågar.

lysandestolpe

Inlägg av lysandestolpe »

Tänkte mer på det röda faktiskt, det svarta ser jättebra ut :)

araphon1

Inlägg av araphon1 »

Hur i hela eye of terror lyckas jag beställa så fel?

Lade in en beställning på en del färger, bl.a. blazing orange, på GW... Hem får jag en låda med en massa färger, förmodligen sånt jag kollat på innan och lagt in i listan utan att tänka på det. Till exempel fick jag hem, inte en, utan tre (!) blazing orange, en devlan mud jag inte ville ha, en baal red som jag tagit fel då jag ville ha badab black, vomit brown etc. Jag har dessutom bestämt för mig att jag beställt Bleached Bone, men det fanns det inte med i lådan. Jag måste vart full när jag tryckte på beställknappen, trots att jag mig veterligen inte druckit alkohol på hundra år. Helt galet. Aja, sånt händer.

Nu är bara frågan, vad fanken ska jag göra med all orange?

adde_z

Inlägg av adde_z »

araphon1 skrev:
Nu är bara frågan, vad fanken ska jag göra med all orange?
Du får starta upp en arme i orange main color ;) skämt åsido men fan vad trist med fel beställning! Så värdo när man inte har dom färger man behöver....

Kan ju ha vart för att du inte va full som det blev fel :P

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag har tre yellow ink eftersom man ibland får för sig att köpa "någon kul färg som man inte har" och då råkar det alltid bli den...

Skriv svar