Har sysslat mestadels med att måla modeller och läsa fluff, har bara spelat spelet en eller två gånger, då med Necrons. Bägge gångerna blev jag totalt spöad av en SW armé. Tror jag fick ner en scout squad, en dreadnaught och två bikes innan han hade skrämt min lilla skolflickearmé av brädet. Jag gav upp att någonsin spela Necrons kompetativt, då jag insåg att inget i fluffen stämmer överens med deras spelstil. Odödliga superrobotar som sakta men säkert går fram och one-shottar allt, slask och blod, död och smärta, jada jada jada... I spelet var de skapliga skyttar och urusla närstridsgubbar.
Nog om det. Jag gillade inte deras spelstil helt enkelt (dessutom var de skittråkiga att måla, ingen utmaning), så jag bestämde mig för att köra Blood Angels istället.
Jag har precis börjat, har köpt hem Dante, Sanguinor, Lemartes och Astorath. 3 Death Company lådor, varav 2 bara skall vara bits till mina andra Blood Angels. En Sanguinary Guard, för att de ser balla ut. Ett SM Battleforce och SM ifrån AoBR. En extra Rhino och en Baal Predator.
Jag har som sagt bara börjat, har grundat ett par SM i Pure Red från Army Painter, har gjort 2 av 5 DC gubbar, och börjat på min Baal.
Tänkte visa upp lite bilder. De är ganska oskarpa, men jag är stolt över dem. Mina första färdiga Space Marines. Funderade ett tag på att köra Angels Encarmine (för att få alabastervita DC och SG), men bestämde mig i slutändan för att köra med vanliga BA rätt och slätt.
EDIT: Vid Sanguinus skrumpna vingar vad stora de där bilderna blev X) trodde de skulle förminskas av sig själv. Hur fixa?
EDIT2: Sådärja! Lite mindre nu
Min lilla trupp.
Death Company medlem Nero,
fd. Tactical Squad Battle-brother, 5th Company "Daemonbanes", 4th Squad.
Föll offer för the Black Rage 994.M41 Death Company medlem Marco,
fd. Assault Squad Sergeant, 3rd Company "Ironhelms", 8th Squad.
Föll offer för the Black Rage 998.M41, vid det tredje slaget för Armageddon. Gänget samlat framför min WIP Baal.
Skall trycka dit ett tankbefäl i tornet, lägga till skrapor, revor, highlights och smuts.