1700p Chaos Deamons - Khorne (Skånecupen)

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Re: 1700p Chaos Deamons - Khorne (Skånecupen)

Inlägg av Hippietaur »

Kännner att jag måste läsa på lite här men mina HQ chariots är inte independentchars då de sitter på vagnar. sen har jag inte tänkt så mycket på vad som skall gå med vad .jag spelar oftast väldigt impulsivt och utan nägon egentlig plan utan reagerar oftast på motsåndaren med ganska negativa konsekvenser på resultat i mina matcher

Sedan så handlar det mycket om hur jag skall dela upp armén vid starten på laget

Vill inte gärna sätta mina bägge iconer i en del och faila på att få in den. kommer ju alltid att ha minst 1 8 troops i första gruppen,

Borde kanske försöka att trycka in en eller 2 iconer till i armén vilket är svårt att hitta så slimmad som den är nu.

Kan någon med mycket erfarenhet av att spela CD ge mig tips eller en länk till bra info om hur man skall tänka kring just Delning av armén, så skulle detta uppskattas avsevärt.

Har inte spelat demoner i 5ed så jag vet uppriktigt inte hur effektiva 3 crushers är i spelet.
//
Magnus Mattisson
-en reformerad WOW spelare som har hittat tillbaka till hobbyn
Troligen inte med i någon förening.

Joppe

Inlägg av Joppe »

Ska du ha ikoner räcker 2 bra men de borde sitta på bloodcrushers så du kan dela upp wounds. Ta in en i varje halva. Annars kan du ha en 1 ikon i en av enheterna och få in den 2/3 av gångerna.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Hippietaur skrev:Kännner att jag måste läsa på lite här men mina HQ chariots är inte independentchars då de sitter på vagnar.
Ursäkta, det är jag som läser slarvigt. Det hela blev klart snällare då.

Gällande uppdelning finns det två skolor som jag mött. Vissa sätter allt hårt i "första" vågen. För osäkert imho. Och demoner är nog hårda för att man ska kunna splitta upp hårdheten.

Jag skulle satt något övervikt i första vågen. T.ex.
Törstare
Skulltaker
1 Crusher enhet
1 Bloodletter enhet
Fläskhundar
Soulgrinder

Men Jocke Rapp spelade ju demoner på ETC, så han har säkert klart klurigare svar på allt. Jag har bara mött dem.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

När jag spelar med dubbla enheter crushers sätter jag oftast dem i olika halvor, för att försäkra mig om att jag får in en av dom i första rundan. Det är definitivt dom som ska ha ikonerna, då även 3 crushers tål mer än 8 letters. Sen skulle jag nog ge dina heralder juggar så att de kan joina crushers. Eller helt enkelt ha fler crushers...
Khorne-chariots är inte snabbare än vanligt infanteri, så de känns inte särskilt heta alls, jämfört med crushers. Särskilt din herald med fury och might vill du ha med en enhet crushers, eftersom han kan rädda dom om dom fastnar i en dread.
Törstaren är bra, prinsen känns också stabil. Soulgrindern hade jag gett Tongue till, eftersom du behöver kunna panga raiders o.dyl. Phlegm är bra för att plocka enheter med marines, men det ska khorne knappast ha problem med.

Användarvisningsbild
Hippietaur
Kontakt:

Inlägg av Hippietaur »

Jocke Rapp skrev:När jag spelar med dubbla enheter crushers sätter jag oftast dem i olika halvor, för att försäkra mig om att jag får in en av dom i första rundan. Det är definitivt dom som ska ha ikonerna, då även 3 crushers tål mer än 8 letters. Sen skulle jag nog ge dina heralder juggar så att de kan joina crushers. Eller helt enkelt ha fler crushers...
Khorne-chariots är inte snabbare än vanligt infanteri, så de känns inte särskilt heta alls, jämfört med crushers. Särskilt din herald med fury och might vill du ha med en enhet crushers, eftersom han kan rädda dom om dom fastnar i en dread.
Törstaren är bra, prinsen känns också stabil. Soulgrindern hade jag gett Tongue till, eftersom du behöver kunna panga raiders o.dyl. Phlegm är bra för att plocka enheter med marines, men det ska khorne knappast ha problem med.
Byte till tounge ser jag inte som ett stort problem utan snarare något som verkar vetigt då man har en harvester för inf redan på soulgrindern. Skulltaker kommer nog att stanna på sin chariot för det är den modellen jag kommer att ha. heralden kanske får byta ner sig till bara jugge ... men då måste jag hitta poäng till det någonstans. det är inte lätt då listan är så slimmad som den är. får ta och fundera på detta.

Tackar för all input jag har fått.
//
Magnus Mattisson
-en reformerad WOW spelare som har hittat tillbaka till hobbyn
Troligen inte med i någon förening.

Delirium

Inlägg av Delirium »

Jocke Rapp skrev:När jag spelar med dubbla enheter crushers sätter jag oftast dem i olika halvor, för att försäkra mig om att jag får in en av dom i första rundan. Det är definitivt dom som ska ha ikonerna, då även 3 crushers tål mer än 8 letters. Sen skulle jag nog ge dina heralder juggar så att de kan joina crushers. Eller helt enkelt ha fler crushers...
Jocke, spelade du bara Crushers som elite på ETC eller hade du Fiends också?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Delirium skrev:
Jocke, spelade du bara Crushers som elite på ETC eller hade du Fiends också?
Jag spelade bara crushers, just för att jag kände att jag ville ha två enheter av dom för att kunna garantera att jag får in slagkraft där jag vill ha den. Om det hade funnits fler poäng hade jag funderat på fiends.

Skriv svar