vyssivygg - hur fel vore det?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

jag håller på och snickrar ihop en BA Honour Guard squad för tillfället. till alla mina andra squads har sergeanterna fått småflaggorna (de där från tac-squaden). därför tyckte jag det vore coolt med en lite större flagga till honour guardsen.

problemet i situationen är att jag helst spelar utan flaggan, och självklart informerar min motståndare om att squaden inte har uppgraderingen.

1. rule of cool. får du det att se snyggt ut är det ok.
2. argh! honour guard kan ju köpa en +1A-flagga (vad den nu heter, har inte codexet i närheten). Jag kommer bli sjukt förvirrad om vi möts och kräva att du tar bort modellen.

vad tycker folket?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Seregon

Re: vyssivygg - hur fel vore det?

Inlägg av Seregon »

Magnetisera flaggan så att modellen även blir enklare att förvara?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

ha, ha. tack för tipset. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Har du flaggan så är det flaggan. Ge dom en liten flagga som alla andra eller ingen flagga.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Vill du ha en stor flagga på modellen så skall du ha en stor flagga i listan.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag hade inte bryt mig. Visste inte ens att dom hade en sån flagga. Men jag hade nog kunnat hålla hjärnhalvorna isär och kunnat spelat matchen utan problem. För får man spela släpvagn som tervigoner eller harliquins som dark eldar. Tycker jag inte alls man kan säga att detta skulle vara mer förvirrande.

Vill bara säga att jag tycker väldigt mycket om de arméer jag använde som exempel. Ville bara visa ett exempel på att om dom är tillåtna så kan jag släppa flaggan.

Med vänlig hälsning,
Lennart

egge

Inlägg av egge »

Jag hade nog inte brytt mig heller. Det beror på. Om du spelar röda BA med BA märken som inte blir GK/DA/BT/SW beroende på kompsystem och uppdrag så tycker jag det är ok att ha en *snygg* flagga som inte egentligen finns.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

daskad

Inlägg av daskad »

Om alla i hela uniten har det så tycker jag att det är okej! Då man ändå bara kan köpa en Flagga som upgrade
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

egge skrev:...Om du spelar röda BA med BA märken som inte blir GK/DA/BT/SW beroende på kompsystem och uppdrag...
ha, ha.. puss på dig egge.
Division 5.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

L3go skrev: 1. rule of cool. får du det att se snyggt ut är det ok.
En banner är inte samma sak som en melta-gun eller liknande wargear med absoluta stats. I 40k finns ju dessutom inga generiska banner som i fantasy.

Så länger det framgår av listan och du inte målar den som "Blood Angels chapter banner of +1A(sskicking) ®©" ser ut i boken ser jag inga problem med det hela.

Skriv svar