GW´s nya färger!
Re: GW´s nya färger!
Tänkte köpa in mig på lite base färger och Shades.
De vanliga layer färgerna byter jag mig nog till vallejo nu, de byter inte bort hela sitt sortiment iaf.
De vanliga layer färgerna byter jag mig nog till vallejo nu, de byter inte bort hela sitt sortiment iaf.
Jag har nu grundligt testat ett gäng färger ur deras nya sortiment. Några synpunkter:
Base färgerna är bra. De täcker bättre än vanliga Layer färger, men är inte lika tjocka som förra versionen. De är lättare att använda även om jag personligen fortfarande blandar ut alla färger med 50% vatten och gör fler lager.
Shade färgerna är precis som förra versionen väldigt bra. De flyter naturligt och splittas fortfarande på samma sätt som tidigare när man blandar i diskmedel.
Layer är mer eller mindre precis som förra versionen. Täcker inte så himla bra, men verkar precis som förut vara olika från färg till färg.
Glazes har jag bara testat gul, vilken verkar funka bra för att skapa en mer intensivare färg.
Det bästa egentligen är de nya burkarna. De har en bra öppning, och håller sig på plats när de är öppna utan att droppa så förbaskat som de äldre gjorde. De är med andra ord riktigt bra.
Base färgerna är bra. De täcker bättre än vanliga Layer färger, men är inte lika tjocka som förra versionen. De är lättare att använda även om jag personligen fortfarande blandar ut alla färger med 50% vatten och gör fler lager.
Shade färgerna är precis som förra versionen väldigt bra. De flyter naturligt och splittas fortfarande på samma sätt som tidigare när man blandar i diskmedel.
Layer är mer eller mindre precis som förra versionen. Täcker inte så himla bra, men verkar precis som förut vara olika från färg till färg.
Glazes har jag bara testat gul, vilken verkar funka bra för att skapa en mer intensivare färg.
Det bästa egentligen är de nya burkarna. De har en bra öppning, och håller sig på plats när de är öppna utan att droppa så förbaskat som de äldre gjorde. De är med andra ord riktigt bra.
Mechanicus Standard Grey(base) täckte riktigt bra på svart, till o med bättre än min Adeptus battle gray.
Hoeth Blue(layer) kräver minst 2-3 lager på svart för att den ska täcka. Men de är utanför dess användningsområde, så de är väll inte så konstigt.
Jag kommer nog personligen att fasa bort GW's layer färger ur min personliga samling och börja införskaffa mig på Vallejo.
Base och Shade är nog de enda dugliga.
Hoeth Blue(layer) kräver minst 2-3 lager på svart för att den ska täcka. Men de är utanför dess användningsområde, så de är väll inte så konstigt.
Jag kommer nog personligen att fasa bort GW's layer färger ur min personliga samling och börja införskaffa mig på Vallejo.
Base och Shade är nog de enda dugliga.
Jag var nere på butiken och kollade på hur de stämde överens med de gamla färgerna och jag är rätt så besviken. Scorched Brown verkar ha försvunnit och ersatts med en brun utan röda pigment. Tack som fan. Washes verkar okej, i alla fall.
Sedan kan man ha vissa åsikter om kvaliteten på burkarna. Jag skakade en wash för att se hur konstistensen var. Den läckte i handen på mig. Personalen kommenterade: "Oj, någon måste ha öppnat den." Betyder det att jag behöver oroa mig för burkar som någonsin öppnats om jag ska skaka dem?
Sedan kan man ha vissa åsikter om kvaliteten på burkarna. Jag skakade en wash för att se hur konstistensen var. Den läckte i handen på mig. Personalen kommenterade: "Oj, någon måste ha öppnat den." Betyder det att jag behöver oroa mig för burkar som någonsin öppnats om jag ska skaka dem?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Alla burkar som jag sett har perforering i locket. då kan du enkelt se om den blivit öppnad eller inteSerpent skrev:Betyder det att jag behöver oroa mig för burkar som någonsin öppnats om jag ska skaka dem?
Jag menade: "När jag har köpt den kommer jag att behöva skaka den då och då. Borde jag oroa mig för att den ska kräkas i handen på mig varje gång?"Ancalagon skrev:Alla burkar som jag sett har perforering i locket. då kan du enkelt se om den blivit öppnad eller inteSerpent skrev:Betyder det att jag behöver oroa mig för burkar som någonsin öppnats om jag ska skaka dem?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Aha då är jag med
Mina färger har inte läckt när jag skakat dem, även sen jag haft i vatten i dem. Förhoppningsvis var det bara nåt med just den :/
Gissar på problemet öppnad av en tolvåring och inte stängd riktigt ordentligt.
Det kan även noteras att alla de nya färgerna inte har fått de ny burkarna ännu (eller ska det vara locken). En del har fortfarande det gamla genomskinliga locket. De håller väl på och gör slut på dessa antar jag.
Vad det gäller "läckande" wash- burkar så har ju det alltid varit ett problem.... framför allt när det har kommit upp färg runt insidan av kanten på locket.
Har köpt några burkar, men har inte använt dem ännu.
Vad det gäller "läckande" wash- burkar så har ju det alltid varit ett problem.... framför allt när det har kommit upp färg runt insidan av kanten på locket.
Har köpt några burkar, men har inte använt dem ännu.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Claimh_Solais
Köpt en av varje färg (alltså inte alla utan en av varje sort tex dry, base osv)
så här är mina tankar
Base : Toppen , täcker som dom gamla foundations men är inte så tjock
Layer : som tidigare GW färger riktigt bra alltså
shade : samma som wash , fast lite skillnad i nyans speciellt på Baal red
Glaze : som wash fast inte så kraftig , användbar ibland men inget måste ha
Dry : kanske något onödigt men visst att torborsta blir lättare och du slipper torka av så mycket färg
Textur: rätt onödig , visst funkar att göra baser med till TT modeller men lika lätt att ta sand och färg
burken är sjukt liten så den kommer ta slut på två squads om ens det, MEN att måla smuts på modeller är den toppen
så här är mina tankar
Base : Toppen , täcker som dom gamla foundations men är inte så tjock
Layer : som tidigare GW färger riktigt bra alltså
shade : samma som wash , fast lite skillnad i nyans speciellt på Baal red
Glaze : som wash fast inte så kraftig , användbar ibland men inget måste ha
Dry : kanske något onödigt men visst att torborsta blir lättare och du slipper torka av så mycket färg
Textur: rätt onödig , visst funkar att göra baser med till TT modeller men lika lätt att ta sand och färg
burken är sjukt liten så den kommer ta slut på två squads om ens det, MEN att måla smuts på modeller är den toppen