DVD från JBT (Jereme Bonamant Teboul) en fransk målare som gav väldigt bra tipps.
Det är en super bra DVD, dock går han igenom ganska så avancerade saker i den dvden . men kan man få grep om det han pratar om och gör så kommer du att utvekla dig själv väldigt mycket på kort tid. Det viktiga är att man lär sig grunderna med att blanda färg och hur fungerar. Sen är det bara att lägga på nya tekniker på det man redan kan och börja trixa med dom med.
SentiC skrev:Någon som kan hjälpa mig med en stycke fråga?
Metall färger hur gör ni highlights på dem.
Då tänker jag på silver guld coppar ex
har ni 3 olika guld färger eller hur går de till ?
När jag målar med metall så bruka jag använda mig av boltmetal för det är en super bra grund att jobba från. ska det vara silver så börjar jag med den som grund ger den en svart wash. efter det så slänger jag in lite vit för att ljusa till den. sen kan du köra ner mer vitt tills du har alla nivårer du söker.
bronz bruka jag använda mig av tinnitz som grund med en svart wash efter det tar jag en brnoz färg för att dra upp den. eller så blandar jag blotgun med en ljus brun då kan man ta fram egna toner.
guld, ja du ser typ hur jag jobbar det samma här blontgun med gult i sig sen så tar jag upp det m ed gult och vit i min blandning. gul/guld är färger jag bruka ha problem med då dom är ganska tuna färger och det tar oftas längre tid att få upp dom.
peace muffin
becon är ganska roligt.