Necron frågor!

Regelfrågor och förslag på husregler
BoBo

Necron frågor!

Inlägg av BoBo »

Hej någon som kan hjälpa mig med lite necron frågor?

Catacomb command barge: På en sweep attack får han slå på enheter i närstrid? Har letat överallt o hittar inget om det! Känns väldigt onaturligt då man inte brukar få det!

Destroyers: Om jag har en enhet på 5 destroyers varav 3 är heavy! Enheten har blivit beskuten en runda innan och kvar är det 2 heavy o en vanlig! Om jag nu tar en wound (på den vanliga) o missar savet men lyckas med mitt reanimation protokoll slag kan jag sätt in en heavy destroyer där istället?

Tacksam för hjälp
/Peder

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Necron frågor!

Inlägg av LillePer »

Tror nej på CCB men ja på den andra. De får ju en "counter" och får slå så många rull och ta in så många modeller. Står inte att man måste ta ju den som dog

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fråga ett: Vet ej, men antar att man inte får det eftersom det inte står uttryckligen att det är tillåtet.

Fråga två: Svar Nej. Varje modell som dör slår varsitt Reanimation protocols-slag. Lyckas man med det kommer den modellen tillbaka. Det funkar som Feel no Pain, bara med en annorlunda tidpunkt för utförandet.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Håller med Gonka på bägge!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

BoBo

Inlägg av BoBo »

Ok! Tack för de snabba svaren!

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag hittar inget om att varje modell ska ha sitt eget reanimation roll, det står bara att man ska ta tillbaka en av de modellerna som är "slain" för varje lyckat slag. däremot har jag svårt att se att slain ska kunna syfta på modeller som tagits bort i föregående turer, men hittar inget specifikt vad som faktiskt gäller. men om det skulle vara i samma tur får du ta vilken modell i enheten du vill, åtminstone av de som dog den fasen. ett relativt ok sätt att behålla sina laserkanoner, om än lite dyrt.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar