Det här är alltså systrarnas ability som ger dem invo-saves.
"The unit gains an Invulnerable save equal to its normal Armour save for the remainder of the phase. This may not be combined with any other saves."
Har de, eller har de inte, något vanligt armour save?
Spirit of the Martyr
-
Gonka Koff
Re: Spirit of the Martyr
Det känns som en gammaldags formulering. Jag tycker att det står att de får ett invo save som är lika bra som deras armour save, alltså 3+/3+. Med 'in combination' antar jag att de menar att man bara får använda ett av saven åt gången, dvs på samma sätt som det funkar för alla nuförtiden.
Det som dock slår mig är att formuleringen 'equal to its normal armour save' är tvetydig. Förmodligen står det så för att det förr i tiden fanns vapen som modifierade armour save (choppas/khornaxes). Fast om man är rövhålig (och vill reta up WH-spelare) skulle man kunna hävda att canonessor har ett 'normal armour save' på 3+. 2+ savet de får av kappan får de ju genom att deras normala armour save modifiers med 1.
Det som dock slår mig är att formuleringen 'equal to its normal armour save' är tvetydig. Förmodligen står det så för att det förr i tiden fanns vapen som modifierade armour save (choppas/khornaxes). Fast om man är rövhålig (och vill reta up WH-spelare) skulle man kunna hävda att canonessor har ett 'normal armour save' på 3+. 2+ savet de får av kappan får de ju genom att deras normala armour save modifiers med 1.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
De får en 3+ invo utöver sin vanliga armour save. Förr i tiden när GW skrev regler påpekades det (alltid) att man bara fick använda ett save (till skillnad från fantasy då antar jag).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Inget null zone ostande alltså 
Varför inte? Beror väl på vilken de använder
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Gonka Koff
Norrland menar väl att man inte kan tvinga systrar att re-rolla lyckade saves när man boltrat dom.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Nä, men om man tar tyngre vapen så.
Eller om man boltrar en massa och gör nåt W med AP3 eller bättre och motståndaren slår alla på en gång, han har ju invo =)
Eller om man boltrar en massa och gör nåt W med AP3 eller bättre och motståndaren slår alla på en gång, han har ju invo =)
En bild säger mer än 1000 kaniner
Aha. Tyckte det var en lustig formulering.Katarsis skrev:De får en 3+ invo utöver sin vanliga armour save. Förr i tiden när GW skrev regler påpekades det (alltid) att man bara fick använda ett save (till skillnad från fantasy då antar jag).
imp skrev:Eller om man boltrar en massa och gör nåt W med AP3 eller bättre och motståndaren slår alla på en gång, han har ju invo =)