håller på att måla en emperor's champion med "black sword" nu, är det någon som har något bra tips på hur det kan bli bra?
OBS det är inte original-ECn utan en hembyggd variant med company championsvärdet.
även "vanliga metallsvärd". hur får man det snyggt utan att lägga typ åtta lager färg?
måla svärdsklingor!
- bolterochkniv
måla svärdsklingor!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Re: måla svärdsklingor!
Om jag skulle måla emp champ med black sword skulle jag måla det svart, tänk Black Obsidian, dvs skimrande djupt svart. Chaos Black i grund, sen välj en färg som highlight, det kan vara grått, rött, mörkt lila eller metall. Det ska bara vara de allra högsta topparna. Sen när du är klar med det kör du gloss varnish. Det blir snyggt, är lite annorlunda, och skapar kontrast, även mot vanlig svart etc 
Re: måla svärdsklingor!
Jag Torrborstar all metall innan jag lägger första lagret wash för att få en tokmatt effekt sen så "highlightar" jag genom att torrborsta igen
tex en bolterpipa skulle bli såhär! svart grundfärg, drybruch med boltgun metal sen Badabblack hela pipan sen drybruch igen en ganska lätt en så det blir highligts runt piphålen sen kan jag lägga på kanten av pipslutet en higlight med chainmail eller mithril silver
Messy ja resultatet blir dock asbra! funkar jättebra för er som kör GK & vill inte ha så skinande rustningar!
Jag målar alltid all metall på en modell innan jag gör det andra kanske ska tilläggas!
tex en bolterpipa skulle bli såhär! svart grundfärg, drybruch med boltgun metal sen Badabblack hela pipan sen drybruch igen en ganska lätt en så det blir highligts runt piphålen sen kan jag lägga på kanten av pipslutet en higlight med chainmail eller mithril silver
Messy ja resultatet blir dock asbra! funkar jättebra för er som kör GK & vill inte ha så skinande rustningar!
Jag målar alltid all metall på en modell innan jag gör det andra kanske ska tilläggas!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...