Nja, det är nog inte helt optimalt.Zurken skrev:Skulle jag kunna fulspela marines som systrar om jag använder MCs gubbar som bas och accepterar typ 0p i målning?
Låna systrar till Tok 30?
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
-
Michael Carl
Re: Låna systrar till Tok 30?
Jag har Systrar, men väldigt dåligt med Henchmengökar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Skulle vara super om man kunde låna lite av dig med då.
Vill spela följande lista:
Från MC: (totalt: 1 sister superior w. eviscerator, alla seraphims, 19 bolter systrar, 3 meltor, 1 heavy flamer, 4 heavy bolters, Imagifier, Exorcist)
HQ - Canoness 115 (sister superior w. eviscerator)
Eviscerator, Rosarius
Troop - 10 Battle Sisters 155 (8 bolter systrar, 1 melta, 1 heavy flamer)
meltagun, heavy flamer
Transport - Rhino 35
Troop - 10 Battle Sisters 145 (8 bolter systrar, 2 meltas)
2 meltaguns
Transport - Rhino 35
Fast Attack - 10 Seraphims 205
Power Weapon, 2 dual handflamers
Heavy Support - 8 Retributors 141 (3 bolter systrar, 4 heavy bolters, imagifier)
4 heavy bolters, simulacrum
Heavy Support - Exorcist 135
Från Linus:
Elites - 8 Celestians 145 (5 bolter systrar, 2 meltaguns, 1 power weapon superior)
Power weapon, 2 Meltaguns
Transport - Rhino 35
Troop - 10 Battle Sisters 135 (9 bolter systrar, 1 multi-melta)
Multi-Melta
Fast Attack - 8 Seraphims 190
Eviscerator, 2 dual handflamers
Heavy Support - 9 Retributors 153 (4 bolter systrar, 4 heavybolters, imagifier/simulacrum)
Funkar detta?
totalt 1624p, tips på vad jag mer kan göra? Skulle vara kul att spela med en enhet Repentias om det finns att tillgå.
Vill spela följande lista:
Från MC: (totalt: 1 sister superior w. eviscerator, alla seraphims, 19 bolter systrar, 3 meltor, 1 heavy flamer, 4 heavy bolters, Imagifier, Exorcist)
HQ - Canoness 115 (sister superior w. eviscerator)
Eviscerator, Rosarius
Troop - 10 Battle Sisters 155 (8 bolter systrar, 1 melta, 1 heavy flamer)
meltagun, heavy flamer
Transport - Rhino 35
Troop - 10 Battle Sisters 145 (8 bolter systrar, 2 meltas)
2 meltaguns
Transport - Rhino 35
Fast Attack - 10 Seraphims 205
Power Weapon, 2 dual handflamers
Heavy Support - 8 Retributors 141 (3 bolter systrar, 4 heavy bolters, imagifier)
Heavy Support - Exorcist 135
Från Linus:
Elites - 8 Celestians 145 (5 bolter systrar, 2 meltaguns, 1 power weapon superior)
Power weapon, 2 Meltaguns
Transport - Rhino 35
Troop - 10 Battle Sisters 135 (9 bolter systrar, 1 multi-melta)
Multi-Melta
Fast Attack - 8 Seraphims 190
Eviscerator, 2 dual handflamers
Heavy Support - 9 Retributors 153 (4 bolter systrar, 4 heavybolters, imagifier/simulacrum)
Funkar detta?
totalt 1624p, tips på vad jag mer kan göra? Skulle vara kul att spela med en enhet Repentias om det finns att tillgå.
Alexander Merinen
Har allt utom Multimeltan... Och ska du ha dem måste du nog passera Majorna redan nu i helgen.
Men inga Repentias. Så knäpp var jag bara i planeringsstadiet av armén.
Men inga Repentias. Så knäpp var jag bara i planeringsstadiet av armén.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Vänta lite... TOK 30 är i mitten av mars, eller? I så fall kan vi ta det i v. 10. Men någon Multi-melta kan det nog bli svårt att få gjord till dess.
Jag kommer inte att vara på turneringen (är på konferens på Svenska Mässan hela den helgen), men du kan ändå låna tjejerna. Fast om något går sönder pga slarv är du dödens lammunge...
Jag kommer inte att vara på turneringen (är på konferens på Svenska Mässan hela den helgen), men du kan ändå låna tjejerna. Fast om något går sönder pga slarv är du dödens lammunge...
Går någonting sönder kommer jag fly landet ett tag... Men det är ju bara plan BSerpent skrev:Vänta lite... TOK 30 är i mitten av mars, eller? I så fall kan vi ta det i v. 10. Men någon Multi-melta kan det nog bli svårt att få gjord till dess.
Byt Multi-meltan mot en heavy bolter eller två stormbolter tjejer om du har det istället.
Alexander Merinen
Två StormBolter-tjejer har jag ju faktiskt! De har inte använts sedan GC08 eller -09. De kommer bli så glada! 
Jag har under helgens turnering fått nytt hopp i mina marines (även om det inte gick bra såg jag potentialen) och jag är inte helt trygg med att låna andras modeller (jag är ju lite lätt klantig av mig). Jag behöver inte låna något till TOK30, men ett stort tack till ni som erbjudit er 
Alexander Merinen
Råkade kolla in här, och har inga problem med att du lånar modellerna, de är fula som de är iaf, om du fortfarande är sugen på systrar.