Rödes lilla IG-tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Ikväll blev det inget målat... Avnjöt flera olika singel malt och en prima cigarr under stjärnorna i 18 minusgrader istället...

Målade 2 Chimeror i första lagret grönt igår iofs.

Så det blev...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom

Inlägg av Blom »

Om du nu rökte en go cigarr i kväll, vad ska du röka när jag kommer besök i veckan?

Och heja heja!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blom skrev:Om du nu rökte en go cigarr i kväll, vad ska du röka när jag kommer besök i veckan?

Och heja heja!
Inget. Jag ska måla...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Pysslar lite efter frukost med att måla Bolt gun på 2 Chimeror och grunda Searchlights på dessa och några till.

Klurar lite på hur en ev. 1500pts-lista till SO Spring skulle kunna se ut. Måste bestämma mig för om jag ska åka till Jönköping (dit jag är anmäld) eller om jag ska stanna hemma och lira inne hos Snot.

Väntar på Doorgunners från Valkyries och klurar på hur jag ska göra kablar till deras Hot Shot Lasguns. Till Bastonne använde jag "kablarna" från Servo skulls ur Command Squad lådan. Har kanske så det räcker till 8 man till. Ska inventera lite.

Funderar på att skippa nummer på Stormtroopers axelplåtar och måla dem i camouflagemönster istället. Eliten ska väl vara elit tänker jag. Vad säger ni andra om en sån idé?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

På Panduro kan man köpa tvinnad tenntråd som ser ut som gitarrsträng, men är mycket böjligare och lättare att arbeta med.

Kanske kan funka till dina hotshots?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

speedfreek skrev:På Panduro kan man köpa tvinnad tenntråd som ser ut som gitarrsträng, men är mycket böjligare och lättare att arbeta med.

Kanske kan funka till dina hotshots?
Jo jag har bra kabel på rulle som skulle funka men då måste jag använda superlim. Jag vill undvika det så långt det går.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bygger Stormtroopers för fullt. Håll tummarna för att "kablarna" funkar...

Och eftersom jag inte fick en enda kommentar på frågan om camomönster på rustningarna och inga siffror mm. så bestämde jag mig för att det får bli så. Så det så.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Göttedet!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gick åt skogen med den första idén till kablar. Fick bli riktig kabel och superlim. Håller tummarna att jag får hålla mig frisk. Var redan småsjuk efter att ha hjälpt dottern med ponnyn iofs. Vad gör man inte för hobbyn/arna...

Blom

Inlägg av Blom »

Hojta till om vill ha hjälp och limma ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar