Recension av kinestillverkare.
- speedfreek
Re: Recension av kinestillverkare.
Någon som sitter på länken till Kina? Bara sett några av deras produkter i olika webb-shops.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Känns som någon från forgeworld skrev artikeln ovan för att behålla sitt jobb. Den enda nackdelarna med den kinesiska produkten är att den saknar instruktionsmanual och att man får mecka lite för att inte fastna i tullen.
Själva plasten de användar misstänker jag har stått lite grann i solen och blivit snäppet sprödare on forgeworlds. Det kan också vara så att de har en annorlunda blandning med additiver men i stort sett påminner det om vad micro art användar i sina resinbaser om man har sett det. När det kommer till inre spänningar, bubblor och annat skit är likvärdiga forgeworld. Kineserna är också måna om att göra rätt för sig vid fel (man ska naturligtvis dosera en riklig mängd businessmörjning för att vara säker).
Deras tenngubbar däremot är av väldigt hög kvalite.
Själva plasten de användar misstänker jag har stått lite grann i solen och blivit snäppet sprödare on forgeworlds. Det kan också vara så att de har en annorlunda blandning med additiver men i stort sett påminner det om vad micro art användar i sina resinbaser om man har sett det. När det kommer till inre spänningar, bubblor och annat skit är likvärdiga forgeworld. Kineserna är också måna om att göra rätt för sig vid fel (man ska naturligtvis dosera en riklig mängd businessmörjning för att vara säker).
Deras tenngubbar däremot är av väldigt hög kvalite.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Noobn,
kan du vidareutveckla "meckandet med tullen" ? Antar att de ringer hem till en fall de vill veta något samt att man absolut inte ska erkänna att det är en piratkopia. Allt under 500 kronor ska väl gå genom tullen utan att de kan beskatta en?
kan du vidareutveckla "meckandet med tullen" ? Antar att de ringer hem till en fall de vill veta något samt att man absolut inte ska erkänna att det är en piratkopia. Allt under 500 kronor ska väl gå genom tullen utan att de kan beskatta en?
Allt under 500 kronor som är *gåvor* behöver man inte skatta för. Har man otur kan man alltså drabbas av tull + moms + 100kr i administrativa kostnader för sitt 50kr-paket.
Jag mailade faktiskt dem och frågade fall de kan tänka sig skriva paketet som en gåva och det var inga problem. Nu vet jag att detta är som bäst ett juridiskt gråzonsområde och vi kanske inte bör diskutera det vidare.Seregon skrev:Allt under 500 kronor som är *gåvor* behöver man inte skatta för. Har man otur kan man alltså drabbas av tull + moms + 100kr i administrativa kostnader för sitt 50kr-paket.
-
Gonka Koff
jag tycker att detta är brutalt omoraliskt! vet hut era snålbögar!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag tycker det är omoraliskt av GW att inte göra normala modeller till allt ur alla codex utan tvinga folk att handla dyra saker från forgeworld. Speciellt uppenbart bra grejor som Riflemen, Hydror och Vendettor.
Jag hatar att böja FWresin, hittar jag random kines som gjuter bättre för billigare slant så kan jag nog tänka mig att köpa och även sova gott efteråt.
Jag hittade länken men det har nog alla andra gjort också. Det som anses vara piratkopiering i europa/USA är inte samma sak i öst, vart gränserna går juridiskt är svårt att veta för oss dock. Tycker det är mer omoraliskt att kalla folk för bög än att stödja detta. Alla paket som kommer utanför Sverige och även skickas ut mår bra av "gift" på paketet, det är ju kul att skicka och få presenter.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?