Hur målar man den här döskallen?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Azaroth

Hur målar man den här döskallen?

Inlägg av Azaroth »

http://www.bolterandchainsword.com/inde ... entry=6947

Jag tänker främst på axelemblemet och skallen på backpacket. Jag har försökt ett par gånger men inte faan får jag det till att bli lika bra som hans :/

Claimh_Solais

Re: Hur målar man den här döskallen?

Inlägg av Claimh_Solais »

Ser ut som svart , tunt lager med necron abyss , kanske blanda abyss med ultramarine blue och tunt lager på det , sen vita prickar där det lyser , ser ut som han målat det som en juvel

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fan va kul att man kan hjälpa till i ett målningsärende!

Jag har målat en hel jättermé precis som den där döskallen. Jag startade, precis som Claim Solaris skriver med necron abyss över svart, sedan ca 15 nyanser av blått (necron abyss-> Regal Blue-> lightning/ice blue-> vitt).
Jag kämpar på tills jag kommer upp till kritvitt.
Sen plockar jag fram världens vackraste figurfärg: Blue Ink! blandar ut den typ 1:30 med vatten+ lite diskmedel och kör på 8-10 lager då jag låter modellen torka helt mellan varven.
Sjukt opraktiskt och knappast ett metod en rutinerad målare skulle välja, men jag är kass på att måla, så tålamod är den enda talang jag kan använda för att få fram ett sjysst resultat. För en liten döskalle borde det inte vara så mycket jobb (men mycket vänta på att färgen ska torka förstås).
Bilagor
DSC00360.JPG
(441.72 KiB) Nerladdad 483 gånger
assm boss.JPG
assm boss.JPG (47.89 KiB) Visad 1771 gånger
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

eldrak

Inlägg av eldrak »

Leta efter juvel- eller NMM-tutorials är mitt tips.

daskad

Inlägg av daskad »

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1390070a denna boken är väldigt bra hjälp enligt mig! Kolla in den
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Tack för tipsen! Och tusen tack för bilderna Gonka. Jag ska sätta mig ner i helgen och försöka få till döskallen som på länken jag klistrade in. Lär ju bli riktigt svårt, killen som målade gubben är en Golden Demon vinnare...men skam den som ger sig!

Skriv svar