Finns säkert svar på detta nånstans men lat som jag är tänkte jag snabbt kolla om någon här kan svara på det...
Jag har en priest med i en enhet, låt oss säga i en squad celestians, dom chargar, fienden slår först och mosar min priest, när jag sen ska slå tillbaka, får jag fortfarande reroll to hit på chargen som priestens righteous rage ger eller går den förlorad?
Fråga ang priests...
Re: Fråga ang priests...
Är han joinad till enheten när han är död?
Jag skulle säga nej.
Jag skulle säga nej.
- MindMotion
Det står: "On a players turn in which a model with this special rule assaults he and all members of the unit he has joined re-roll failed rolls to hit."
Jag hade egentligen också sagt nej (han är ju död som du säger), men sen tänkte jag att assaulten har ju redan hänt, och då borde ju han (död eller ej, sålänge han levde när dom assaultade) ge uniten rerolls to hit? Eller är jag helt ute och cycklar nu?
Jag hade egentligen också sagt nej (han är ju död som du säger), men sen tänkte jag att assaulten har ju redan hänt, och då borde ju han (död eller ej, sålänge han levde när dom assaultade) ge uniten rerolls to hit? Eller är jag helt ute och cycklar nu?
Om det stär exakt som du skrivit det så ja, då får uniten det
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
BA-präster och chappar/IG-präster funkar inte lika dant. Utifrån att wordingen som citerats är korrekt så spelar det ingen roll om prästen dör.
Alexander Merinen