Transporter och hur man deployar
Transporter och hur man deployar
En newbie-fråga som jag själv inte tycker är självklar.
Om jag köper en dedicated transport till en enhet men vill att en annan ska sitta i den, hur deployar jag?
t.ex.
En platoon command squad köper en chimera
I plutonen har jag en special weapon squad som jag vill ha transport till (de får ju inte köpa en egen).
Deployar jag då alla tre på planen (chimeran tom) och kliver in i den med SWS turn 1, eller får jag deploya dem i chimeran redan från början?
Om jag köper en dedicated transport till en enhet men vill att en annan ska sitta i den, hur deployar jag?
t.ex.
En platoon command squad köper en chimera
I plutonen har jag en special weapon squad som jag vill ha transport till (de får ju inte köpa en egen).
Deployar jag då alla tre på planen (chimeran tom) och kliver in i den med SWS turn 1, eller får jag deploya dem i chimeran redan från början?
Re: Transporter och hur man deployar
Bara enheten som du köpt en dedicated transport till får starta inuti transporten. Du får ställa upp transporten tom och hoppa in med en annan squad runda ett.
Alexander Merinen
Tack för snabbt svar!
Då var det som man trodde.
Då var det som man trodde.
Då till en liten följdfråga:
Om jag köper en dedicated transport till stormtroopers, får jag deploya chimeran på planen medan stormtroopers gör infiltrate/deepstrike/outflank?
Om jag köper en dedicated transport till stormtroopers, får jag deploya chimeran på planen medan stormtroopers gör infiltrate/deepstrike/outflank?
Ja
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tänk på att du får om du vill outflanka inuti och tillsammans med en dedicated transport. Så stormtroopers måste inte lämna sin transport bara för att outflanka.
Alexander Merinen
Jo det är jag helt medveten om, funderar lite på att spela med chimeror för SWS's och de får ju inte ta en transport själva.Zurken skrev:Tänk på att du får om du vill outflanka inuti och tillsammans med en dedicated transport. Så stormtroopers måste inte lämna sin transport bara för att outflanka.
Intressant att ge transporten till stormtroopers då så att man kan välja hur man använder dem inför varje match med maximala valmöjligheter.
Om man har en dedikerad transport till en enhet, enheten väljer att starta deployment i deepstrike.
Får då en karaktär sätta sig i den tomma transporten i deployment?
Nej, en karaktär är som vilken annan enhet som helst i detta fall.Rashia skrev:Om man har en dedikerad transport till en enhet, enheten väljer att starta deployment i deepstrike.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"