öken bass tips sökers
öken bass tips sökers
jag undra om någon har tipps på göra öken basser, eller någon sida där dom gör öken basser. vill inte köppa färdiga utan göra mina egna. har trixa runt lite gran här hemma man inte 100% nöjd med det jag kom fram till.
becon är ganska roligt.
Re: öken bass tips sökers
Testa Water effect eller Acryl resin eller testa med PVA/Trälim (har inte testat med PVA själv) och gör "vågor" typ som du tänker dig hur vattnet ser ut innan dom tar i en sandstrand och sanda efter det!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Jag har hört om folk som gjort baserna med spackel, sandvågorna blir tydligen ganska naturliga. Lägg till en liten buske eller en skorpion på var tionde så ska det väl fungera.
En sak jag tycker är viktigt är att sand är betydligt mer formbart än jord. Fotavtryck borde därför finnas lite här och var...
En sak jag tycker är viktigt är att sand är betydligt mer formbart än jord. Fotavtryck borde därför finnas lite här och var...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
coolt man, jag kommer att prova lite av tippsen ni komme med. det jag undra med är vilka färger folk bruka använda sig av för att målla upp sakerna . jag har använt mig av en kaki färg nu som är ganska ljus.
becon är ganska roligt.
och på några gubbar ur någon enhet kanske avtrycken av en land raiders larvband? så man kan få en känsla av att dina nissar jagar en liten skvadron marines.Serpent skrev:En sak jag tycker är viktigt är att sand är betydligt mer formbart än jord. Fotavtryck borde därför finnas lite här och var...
Ja' än't bittä'!
Nått du kan tänka på är ju att det finns olika typer av öken, gul är ju inte det ända, finns ju röd, saltöken, mm.
Goggla lite så får du nog massa insperation.
Goggla lite så får du nog massa insperation.
Använd dig av krackeleringsmask för att få fram sprickor, tänk torkad mark som du sedan sandar valda delar av.