Rödes lilla IG-tråd
-
Doc Sniksnak
Re: Rödes lilla IG-tråd
Finfin. Nu blir jag tvungen att måla om alla mina IG-bilar.
- speedfreek
Shit vad snyggt!
Vad har du använt för att göra weathering?
Riktigt snyggt målad en linjer som följer över olika detaljer, stilren och bara "varför tittar jag på dem här bilderna, nu kommer mina bilar kännas som skit"
Vad har du använt för att göra weathering?
Riktigt snyggt målad en linjer som följer över olika detaljer, stilren och bara "varför tittar jag på dem här bilderna, nu kommer mina bilar kännas som skit"
Weatheringen är vanlig GW-färg och en rundborstig pensel stl 6.
Receptet lyder:
Scorched brown
Dark flesh
Bestial brown
Snakebite leather
Rotting flesh
Lugn & fin
Receptet lyder:
Scorched brown
Dark flesh
Bestial brown
Snakebite leather
Rotting flesh
Lugn & fin
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tack!
Funderar på hur jag ska göra weathering själv och hoppas det är okej att man tar hjälp av dina bilder och tips!
Känns lite skönt att tanksen ligger längre fram i planeringen, känner mig inte riktigt redo än.
Funderar på hur jag ska göra weathering själv och hoppas det är okej att man tar hjälp av dina bilder och tips!
Känns lite skönt att tanksen ligger längre fram i planeringen, känner mig inte riktigt redo än.
Absolut! Jättekul om bilderna kan vara till någon hjälp. Hör av dig om du vill bolla idéer.Truant skrev:Tack!
Nu jobbar jag med camouflaget på min ena Sentinel.
Noted. Han har åkt ner en bit på prioriteringslistan men han är inte ute ur b(u)ilden ännu. Det kommer således bilder så småning om.Mutt skrev:Jag har önskemål om att få se Pask.
Camo green på plats på första Sentinellen. Den andra har just blivit grundsprayad och står och torkar.
Nu måste jag dessutom bestämma mig för om jag ska ge mig på en Chimera eller en Russ... Lutar åt Executioner...
En strykning Rotting Flesh från en färdig Sentinel. Hoppas på att ha den färdig imorgon och posta fler bilder.
Då var första Sentinellen färgig.
Här kommer tre bilder med blixt och sedan tre utan.
Det ger nog den tydligaste bilden av hur färgerna faktiskt ser ut.

Vad säger ni? Får man M90-känsla? Funkar transfers?
Hej vad det går...
Här kommer tre bilder med blixt och sedan tre utan.
Det ger nog den tydligaste bilden av hur färgerna faktiskt ser ut.

Vad säger ni? Får man M90-känsla? Funkar transfers?
Hej vad det går...