Rykten om läckt 6:th edition

Har du hört det senaste från GW?
Gibber
Kontakt:

Re: Rykten om läckt 6:th edition

Inlägg av Gibber »

egge skrev: Nidsen gillar detta. Nidsen gillar inte att TLOS fortfarande gäller, vilket suger, jag gillar inte att skog inte alltid blockar LOS vilket innebär att vi kommer fortsätta spela på helt öppna bord fast med sämre cover save
Du kan väl kalla alla skogar för "dense" så löser ju det problemet?
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

varken orks eller nids gillar defensive fire :)

Iofs så gillar ju inte något alls detta men de som är utpräglade attackarmeer lider mer

egge

Inlägg av egge »

cadelin skrev:varken orks eller nids gillar defensive fire :)

Iofs så gillar ju inte något alls detta men de som är utpräglade attackarmeer lider mer
Det beror helt på vilka som får det. Jag tänker mig att Tau kommer få en del sådant. Men så länge inte alla marnie arméer har det så är det ok.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Jag missade visst att alla regler skulle vara i regelboken :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

alla kommer väl få defensive fire som en reaction på charge. Sen finns också overwatch.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

cadelin skrev:alla kommer väl få defensive fire som en reaction på charge. Sen finns också overwatch.
Nej, du måste ha tillåtelse att göra defensive fire från någon annan specialregel som t.ex. Overwatch. Defensive fire-delen i dokumentet säger att du måste ha något som triggrar defensive fire för att få använda regeln.

Orker kan dessutom undvika riktade wounds genom att ge Noben 'Eavy armour och därmed göra honom till en annan armour group; man får bara rikta wounds i samma armour group som modellernas ägare satt wounded på.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Vad jobbig den är att läsa! Alla regler ger tillgång till en annan regel som står på ett helt annat ställe, som i sin tur ger tillgång till en tredje regel på ytterligare ett ställe. Funkar ju hyffsat när man han ctrl+f, men när man sitter med boken i handen kommer det att bli jobbigt.

Eftersom jag inte pallar bläddra i den där hemskt dåligt upplagda boken, hur riktar man wounds?

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Såvitt jag kan se kan det ske på lite olika sätt. Gemensamt för alla dessa är att man inte riktar wounds förrän woundet blivit allocatat till en viss armour group. Man kan sedan välja vilken modell i denna armour group som tar smällen. Om en Nob har 'Eavy Armour men resten av enheten inte har det kan man således inte sätta ett sådant wound på Noben, förutsatt att Orkspelaren inte sätter det på Noben från början.

De sätt jag hittar just nu att få directed attacks är:
Snipers, som har det som grundregel.
"Covering fire" (se sid 105, 84 i dokumentet). En character kan beordra sin enhet att göra covering fire, istället för att skjuta normalt. Denna character får inte skjuta, eftersom han är upptagen med att leda eldgivningen. Man rollar to hit som vanligt och ser till att även rolla to-hit för vapen som inte kan skada målet. Får man tre eller fler sexor på sin to-hit roll får man räkna en av sina hits som ett directed shot. Denna hit måste inte vara en av sexorna, utan kan vara en "vanlig" hit.
Characters har directed attacks i close combat. De har dessutom directed shot om de är i point-blank range (alltså inom 12").

Vissa vapen, som power fists, lightning claws, thunder hammers, pistoler i CC, Dreadnought CCWs, tvåhandsvapen och några andra kan aldrig få directed hits.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

SnuffyN skrev:Tycker det ser ganska intressant ut även om jag tror 99% är fake.
Varför tror du det?

I dokumentet står det exakta regler för necronvapen. Om man tittar på när dokumentet skapades så är det innan codex necrons släpptes. Detta faktum samt layouten talar mycket för dokumentets är oförfalskat. De kan naturligtvis lägga till en del ändringar nu i efterhand.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Enligt reds8n på DakkaDakka så har GW skickat ut mail till sina butikschefer där de hävdar att reglerna inte kommer från GW. Reds8n säger att två av varandra oberoende butikschefer berättat detta.

Skriv svar