Skånecupen!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Delirium

Re: Skånecupen!

Inlägg av Delirium »

Simon Talltorp skrev:i komp ska man väl aldrig väga in hur bra/dålig en spelare är? det är väl ändå det vi har turneringen till för att bestämma vilka som är bra och dåliga spelare? Annars kan alla skicka in en lista, per bedömer dom och väger in hur bra/dålig han tycker att en spelare är och sedan bestämmer han vem som vinner och skickar ett mail till vinnaren och gratulerar honom så slipper folk åka land och rike runt för att sova på kalla golv i en sovsäck från ÖB som inte håller värmen ens i +15, äta en konstig fralla till frukost och ha en jobbig helg.

Jag tycker att vi gör så, mycket smidigare! :-)
Visserligen tycker jag det är ganska kul sarkasm här, men eftersom det verkar bygga helt på ett missförstånd känner jag för att lägga mig i. Pär menar (såsom jag har förstått det när vi diskuterat komp) att en lista ska kompbedömas som om den spelas av en väldigt skicklig (hypotetisk) spelare. Det har alltså inget med att bedöma den faktiska spelarens skicklighet att göra som du tror, tvärtom (och jag vet inte riktigt var den tolkningen kommer ifrån). Om man sedan håller med Pär om detta teoretiska synsätt är en helt annan sak (jag gör det till exempel inte) men vi bör åtminstone hålla oss till fakta. Men sarkasm är förstås kul det också.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

eftersom jag med allra största sannolikhet inte kommer att åka på Skånekuppen så kände jag att jag gick på den mer sarkastiska än konstruktiva linjen i detta specifika fall :D
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tack Björn, för att du dekonstruerar sarkastiske Simon.
@Simon - Du kom sist i turneringen, bara så du vet...

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

men jag har ju alltid sämst komp så... :-)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Äh komp hitådit. Du kan ju börja med att inte charga en tom rhino med nio meganobz och ghazkhull när det finns massa obliterators och marines med meltor i närheten. Det kommer gå bättre då ska du se. :D:D:D:D
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

En aning mer on topic, tack.

Davve

Inlägg av Davve »

Såg att fantasy spelarna ska betala in anmälnings avgiften senast den 18:e september, gäller detta även 40k spelarna eller ska vi betala på plats?

/ Davve

Land_Raider

Inlägg av Land_Raider »

När ska vi skicka in listorna?
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

18/9 gäller både för betalning och listor.

Notera att om man vill sova på skolan måste man meddela detta senast den 11/9.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Joppe

Inlägg av Joppe »

Uppdaterad information om turneringen finns här: http://sites.google.com/site/skanecup/wh40k

Skriv svar