Använda samma modell till olika
- The Gretchin
Använda samma modell till olika
Funderar på att loota några russar till mina orker. Men tycker ni att det är okej att dem används till olika enheter? Att en är en looted wagon, en mekboy junka och en big trakk t.ex? Det kommer ju självklart att synas vilket vapen det är och så. Men kan det ändå uppstå förvirring?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Är det bara olika vapen så är det ok för mig, men har de olika specialregler och/eller AV eller rent av olika fordonstyper så skulle jag bli lite ledsen i ögat. Om det inte är riktigt stora skillnader på själva tanken också då (ena har åtta par hjul och är bakvänd, andra har ett gorkhuvud med kanonen i munnen samt en gigantisk hand som håller en yxa ur ena sidan, mellan tracksen alltså. )
- The Gretchin
Re: Använda samma modell till olika
Alla har samma AV. Kan skilja ett i front möjligtvis (har inte siffrorna i huvudet). Dem har varsin specialregel. En kör som en idiot på en etta, en blir immobiliserad på etta. Den sista har inget. Så det är ju ändå ganska lika regler.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Med olika armour value (big trak har av 2 i front om jag minns rätt) så är jag rätt skeptisk. Den har också kör-i-terräng regler som dom andra saknar.
En mekboy junka är ju däremot en påbyggd looted wagon, så där borde det funka bra, speciellt om man bygger på den ordentligt så den ser annorlunda ut.
En mekboy junka är ju däremot en påbyggd looted wagon, så där borde det funka bra, speciellt om man bygger på den ordentligt så den ser annorlunda ut.
- guildmaster
- Kontakt:
- The Gretchin
Jag kommer nog aldrig att köra med alla tre samtidigt, men junkan kommer att synas tydligt då den ska ha KFF. Och en looted wagon borde alla känna igen.
Funderar på att bygga om en russ till en Battlewagon, hur mycket längre/bredare är den?
Funderar på att bygga om en russ till en Battlewagon, hur mycket längre/bredare är den?
Helmer Jonelid
- Styranimon
Mät själv 
Du har ju en ombyggd russ och en Battlewagon hemma?
- The Gretchin
Styranimon skrev:Mät själv
Helmer Jonelid