Hjälp hur ska jag måla min spcae marine
-
Claimh_Solais
Hjälp hur ska jag måla min spcae marine
Så nu har jag äntligen lyckats köpa en av mina favorit marine modeller nämligen den här
http://www.coolminiornot.com/188251?browseid=3182781 (det är INTE jag som målat)
men jag vet inte hur jag ska måla den , vilket chapter
tänkte först ha han i min Blood angel arme men insåg att jag har ingen nytta av han i armén , så tänkte måla han i display standard ...men HUR ??
Så röd power armor går bort trött på det nu , även svart känns inte så roligt
funderar kanske på måla han som en Dark angel
eller va tycker ni vilken färg/chapter passar han bäst
http://www.coolminiornot.com/188251?browseid=3182781 (det är INTE jag som målat)
men jag vet inte hur jag ska måla den , vilket chapter
tänkte först ha han i min Blood angel arme men insåg att jag har ingen nytta av han i armén , så tänkte måla han i display standard ...men HUR ??
Så röd power armor går bort trött på det nu , även svart känns inte så roligt
funderar kanske på måla han som en Dark angel
eller va tycker ni vilken färg/chapter passar han bäst
Re: Hjälp hur ska jag måla min spcae marine
Måla han som en deathwatch Grey Knight!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Claimh_Solais
nja Deathwatch är svarta förutom en arm så det är inte så lockandedaskad skrev:Måla han som en deathwatch Grey Knight!
sen går väl grey knight inte med i DW dom är väl "för bra för det"
Jag har ingen aning, bara slängde ut mig det första jag kom på, måla den som en grey knight då! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Claimh_Solais
förslag är alltid bra även om jag inte tar detdaskad skrev:Jag har ingen aning, bara slängde ut mig det första jag kom på, måla den som en grey knight då!
fast GK är det ju inte , han är bara en marine ju
White scars! De är snygga, annars så är en snygg Ultramarine inte heller så tokigt. Eller gör som jag, gör den till en Flesh tearer (har en sån arme jag håller på och bygger åt mig själv just nu).
-
Claimh_Solais
ja ultramarine skulle man kanske köra , White scars är cool med men tycker han ser lite för ridaraktig ut för domsynthet skrev:White scars! De är snygga, annars så är en snygg Ultramarine inte heller så tokigt. Eller gör som jag, gör den till en Flesh tearer (har en sån arme jag håller på och bygger åt mig själv just nu).
är sjukt nyfiken på din flesh tearers arme
Kör på Ultramarines, det är ett koncept som sällan blir fel:)
Om nån vecka eller så hade jag tänkt börja posta lite bilder på vad jag har och vad jag har för planer med dem. Letar ett helt gäng delar just nu så jag kan få ihop allt:)
Om nån vecka eller så hade jag tänkt börja posta lite bilder på vad jag har och vad jag har för planer med dem. Letar ett helt gäng delar just nu så jag kan få ihop allt:)
Imperial fists kanske?
Jag tror Salamanders passar bra som färgschema till denna! 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...