Obliterators!

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jacke

Obliterators!

Inlägg av Jacke »

Eftersom jag inte gillar de obliterators som finns funderar jag på att bygga egna. Frågan är hur mycket wysiwyg behöver de vara? Nu vill jag höra vad folk personligen tycker är ok. Samt om någon har några bra tipps hur man kan bygga dem.
Vad är tillåtet i counts as väg? Var går gränsen?
Bör man ha exakt alla vapen eller räcker det med några?
Går det att köra dem i en mer slaaneshig variant?

jeppeapan

Re: Obliterators!

Inlägg av jeppeapan »

Lite kött och vapen på rätt bas borde räcka för att man ska fatta att det är en obbe.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Så länge den har många vapen och är minst lika stor som en terminator skulle jag säga att det är ok. Bara det tydligt framgår vad det är, så är det lugnt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

jeppeapan skrev:Lite kött och vapen på rätt bas borde räcka för att man ska fatta att det är en obbe.
hehe det gäller ju inte dina, modellopta värre ;)

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

till mina thousand sons kommer jag att använda mig av Ushabtis som moddas och ställs på en vanlig 40mm bas. dom passar in bra i egyptentemat på TS och ser lite cleanare ut än dom vanliga obliteratorsarna. Dock är dom varken biffiga i kroppsbyggnaden eller har tusen vapen på sig utan är mer stargate-inspirerade i utseende.
Har ingen bild på mina men här är originalmodellerna iallafall:
Bild

Skulle någon säga att dom inte funkar som obliterators? dom liknar ingenting annat i chaoslistan så man kan ju inte gärna missta dom för att vara något annat...
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Dom skulle kunna vara spawns ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jo jag tänkte faktiskt på spawns, men då blir de lika dyrt som om man skulle köpa original modellerna. Tror det funkar bättre att utgå från vanliga terminators

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Långa smala killar med närstridsvapen och mespansar != Obliterators.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

Jag bygger dit ett skjutvapen men inget som egentligen ser ut som något av vapnen som dom ska representera och samtidigt inte som något annat heller. :-)

Visserligen kan jag se att dom skulle kunna misstas för att vara spawns men ingen spelar ändå med spawns... :-P
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Cryb

Inlägg av Cryb »

Tja.

Ja har kollat runt rätt mycke om just obbar. Ja tykte GW modellerna är tråkiga o konstiga.
Som sagt kollade runt lite vad en obbe är. Ja kom fram till att en Obbe är i stort sätt en galen
gammal tech-marine/terminator som "stjäl" falna fienders technologi och vapen o bygger
in skiten i sig själva. Lär sig hur man morfar fram allt osv.

Så ja skapade en hemmapillad Techmarien i terminator armour och hivade dit en massa arma o vapen
som en techmarien.

Hemmabygd Obbe.
IMAGE_084.jpg
(454.01 KiB) Nerladdad 449 gånger

Skriv svar