Rajs änd rosäss BSK 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
bearbullet

Re: Rajs änd rosäss BSK 2011

Inlägg av bearbullet »

Ros:

Missions, det binära systemet är urkul. Och det där med att man kan bli utskjuten första rundan , det hör till :D men den glädjen om man lyckas vända det är ju värt det.
Folket, Min och mitt lags första turnering och alla vi träffa va underbara typer =)
Kudos till arrangörerna dom gjorde ett jättebra jobb =)

Ris:

Den där glasburen, körde en match där på fredan och det va ok, men sen hade vi en match där på söndagen... det luktade värre än på DH när man städar upp sista dagen..

Ser fram emot nästa turnering =)
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Inte egentligen arrangörernas fel (och det har påpekats någonstans innan), men det var sjukt kyligt i sovsalen. Vi var dock många 40k spelare där, så vi kanske har något att säga till om till nästa år...

En annan sak som redan påpekats någonstans är att själva matchningsmomentet kunnat förklarats bättre, eller snarare utförligare. Vårt lag hade missuppfattat två moment i själva sättet att utföra matchningen (dock inte de viktiga momenten). Många lag som kanske aldrig spelat på BSK innan (som vi) eller på ETC och då är allt inte helt självklart. Nu påverkade det ingenting för oss, men ändå trist när olika lag gör på olika sätt.

Det enda mission jag inte gillade var secondary i första, eftersom det kändes väldigt slumpartat. Dessutom kändes det som att det gynnade defensivt spel än mer än övriga missions, då det var helt kass att faktiskt anfalla något och råka döda det...

Fast nu har jag verkligen letat efter saker att risa, eftersom helgen som helhet var lika kul som jag inbillat mig att det skulle vara :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Postar mitt här också istället för i den andra tråden
Tackar för turneringen och för en fin-fin-turnering som vanligt! Även tack till motståndarna, hade 5 mkt trevliga matcher!
Kände mig dock lite grinig i sista matchen eftersom det var söndag, så ber om ursäkt till Eldar-spelaren i Mean mountain.

Lite pluss och minus:

+
Trevligt format, som vanligt
Bra, lokaler*
Trevliga motståndare
Bra hotell. Vi betalade 670kr per person för två nätter med 4 personer.

-
Lite för luftigt schema, hade gärnat börjat kl09 och kortat ner pausen mellan match 3 och 4 på lördagen. På så sätt hade mna kunnat sluta vid 20-tiden kanske på lördagen.
*Någon måste fråga en arkitekt varför man bygger en kaffeteria i en glasbur helt utan luftkonditionering?
Några bord i kaffeterian hade lite lite LoS-block för min smak

MVH Gibber från Nörderi och dekandens

Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

- Lite mer nyans i primary, det krävdes ibland väldigt lite för att det plötsligt skulle bli 14-6.
- Ingen sportsman eller målning. Jag tror att med en enkel mall kan nog spelarna sköta målningsbedömningen så slipper arr. kolla på 200 arméer. (typ 1: armén inte färdigmålad och/eller obasad, 2: armen endast grundmålad 3: Grundfärger, några högdragar och detaljer 4: Snygg, men inte det snyggaste man sett. 5: OMG! Awesomez!)

+ Over-all asbra!
+ Lokaler (undantaget bastun)
+ Över lag kul och varierade uppdrag
+ Hur kompen hanterades, kändes väldigt lagom, på ett bra sätt!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

alla universitet har datorstyrd Aircon och om man får låna lokalerna billigt så kan man inte kräva att de slår på luften för det kräver tydligen att man måste ändra på siffror i en konsol.. oj oj jobbigt. Lincon har samma problem. Det extra roliga här i linköping var när det skrevs tentor i salar under ett lov och det inte gick att få luft i salarna. :)

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

+
Trevlig stämning och mycket trevliga motståndare
Mötte olika arméer hela tiden
-
På vissa bord var det dåligt med LoS-block
Lite sent på lördagen

Jag hade jätteroligt på min nu andra BSK-turnering, bra arrangemang, och toaletterna var bättre detta året :)
Tackar för en bra turnering!!! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

RobinF

Inlägg av RobinF »

Gibber skrev:Postar mitt här också istället för i den andra tråden
Tackar för turneringen och för en fin-fin-turnering som vanligt! Även tack till motståndarna, hade 5 mkt trevliga matcher!
Kände mig dock lite grinig i sista matchen eftersom det var söndag, så ber om ursäkt till Eldar-spelaren i Mean mountain.
Det märkte jag absolut inte av, tyckte du var grymt trevlig som motståndare, som höll humöret uppe trots att turen inte var med dig och dålig matchup. Tack för en trevlig avslutningsmatch!

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Ris först så att rosen blir vackrare! eller nått...

Första ris var att vi i vårt lag fick spela på samma spelbord de fyra första matcherna, varav tre av matcherna jag fick spela på exakt samma bord (det sämsta för mig såklart).

Andra ris var att spelborden var väldigt knökade med terräng, speciellt areaterräng. Nu spelade jag iochförsig inte på så många olika bord men jag tyckte det såg ut som väldigt många och väldigt stora klumpar med areaterräng. Kan ha fel här så om jag bara råkat se den mindre delen är det bara att strunta i :).

Ett tredje litet ris är som tada skrev nånstans att det hade varit skönt att se tiebreakern i förhand, iochmed att det var så många lag känns varje liten placering värd att sträva efter, och det går lättare om man innan vet exakt vad som gäller.

Roserna:

Jättekul med en lagturnering! första 40k lagturneringen för min del och det var bestämt roligare än vad jag minns att fantasy turneringarna var. Kan iofs lite på att jag var ett litet barn då som inte alls var insatt i regler eller kompetativt spelande utan mest kom med min coola lista och fick smäll, vilket på så vis fick mig känna att jag drog ner laget.
Men detta var riktigt kul!

En stor turnering med massor av välkända ansikten är alltid roligt, fick spela två matcher mot personer jag länge velat möta och klämma en seger mot cadelin känns alltid gött!

Roserna är alltid svårare att sätta ord på, men en skitbra turnering overall! gj!
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Min första turnering någonsin, hade kanon kul!

Ros

Spelschemat, alldeles perfekt. 5 matcher kändes lagom. Och med sköna pauser han man gå bort och spela Dominion en vända alt bara köta med motståndarlaget om allt möjligt.

Motståndarna. Vet inte hur jag skall tacka alla jag mötte, men jag är ny i spelet och sa detta till dem. Dom hjälpte mig om jag gjorde fel och tom gav vissa av dem mig tips även om detta tillslut blev ett sämre resultat för dem. Jag kan inte mer en bocka och buga. Det är ni som får en att vilka fortsätta dyka upp på turneringar.

Terrängen på alla bord utom i kafeterian var utomordentligt bra.

Ris

Samma bordslottning. Inte jätte kul, speciellt inte då borden inte hade så livlig terräng. Kanske går att ordna in en variabel som bestämmer bord också i matchningen?

Har inte så mycket mer att tillägga, mitt team Sunshine Mongoloids hade kanon kul och själv vill jag tacka för en ypperligt trevlig turnering. Hoppas på att se många där igen om 1 år.

/Martin
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

teknistmajjan

Inlägg av teknistmajjan »

Hallå.

Jag är helt färsk när det kommer till 40k turneringar så det var väldigt spännande att få tillfälle att åka hit.

Jag har nog inte mycket saker jag borde nämna under RIS men något kan vi nog tvinga fram.

RIS
- Lottningsystemet under matcherna. Vad jag vet finns det ett bra mycket bättre som används i fantasty t.ex (rätta mig om jag har fel). Det skulle innebära att alla lägger ned sina listor utspridda och sen vänder man upp dom mot varandras och får se vilken grund matchup det blir. Sen kan laget med initiativet välja att ändra på två matchups, sen får det andra laget göra detsamma. Kändes lite som att "Secret lover" var lite för mycket med bara 4 listor som presenteras. Då blev ju lisa nummer tre som man presenterade mer eller mindre random den med.

- Ifall det skulle vara möjligt att ha en liten mindre kiosk i spellokalen vi var i så man kan plocka upp en red bull eller två under en match ifall man känner sig lite slak. Eller annat nyttigt om det hellre föredras. Finns kanske någon tanke bakom att det inte såg ut så nu men i alla fall något jag själv skulle uppskatta.

- Glasburen där man såg folk stå och svettas såg väldigt otrevlig ut. Jag besökte lokalen vid ett par tillfällen och med den mängden allergi jag har var det bara att besöka hotellet och bomba anti histaminer i mängder.

ROS

- Schemat var ju magnifikt. Ett underbart upplägg med 1 match dag 1, 3 dag 2 och sen en sista innan det är dags att packa ihop. Jag själv ser gärna att det inte blir en ytterlig match. Det är trångt på vissa ställer där man står och spelar. Så tight att man inte får in en stol ens och då dör i alla fall min rygg efter 3 matcher under en dag. Så en stor ROS till arrangörerna för hur smidigt och lätt allting fungerade.

- Folket såklart. Det är tveklöst den bästa stämningen jag stött på under en turnering (endast fantasy tidigare). Valet att använda ETC skogar gillade jag väldigt mycket med.

- Hur kompen skulle spela roll handlar nog mer om en själv än systemet i sig. Vårat lag byggde listor som var långt ifrån optimala för kompsystemet, men det var trevligt att få känna på hur kompmallen fungerar under en turnering. Jag som norrlänning har fått tjata mig till att spela Komp på föreningen.

- Terrängen var ju helt okej faktiskt. Lite orolig var jag med tanke på mängden spelare. Visst var det några golfbanor man fick ta sig an men variation förnöjer.

- Scenarios var riktigt riktigt bra i mitt tycke. De kommer framöver att få utgöra standarden på föreningen när vi tar fram 1500p listorna (händer inte så ofta här uppe. Kanske var det en lite för stor vikt lagd vid KP's men alla vi kan inte vara nöjda.

Så för att summera. En kanonturnering och jag är glad över att jag fick spela min första 40k turnering just på BSK. Jag hoppas jag får en invite till nästa årgång med för det finns ingenting som kan hindra mig från att besöka den igen.

Vill tacka motståndarna som jag fick tillfälle att spela mot med. Alltid trevligt.

Jimmy från Benmannen & tre döskallar.

Skriv svar