Utvärdering Sydcon 2011
Utvärdering Sydcon 2011
Eftersom det här är min första arrangerade turnering vill jag gärna veta vad som fungerade bra och vad som fungerade dåligt. Då kan jag hålla ännu bättre event nästa gång. Tack än en gång till alla som dök upp och spelade<3. Det hade ju inte varit något kul att arrangera om ingen dök upp. Jag kommer göra en utvärdering lite senare när jag är mindre trött.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Re: Utvärdering Sydcon 2011
Det var en mycket trevlig turnering som var svår att spela lika i.n00bn skrev:Eftersom det här är min första arrangerade turnering vill jag gärna veta vad som fungerade bra och vad som fungerade dåligt. Då kan jag hålla ännu bättre event nästa gång. Tack än en gång till alla som dök upp och spelade<3. Det hade ju inte varit något kul att arrangera om ingen dök upp. Jag kommer göra en utvärdering lite senare när jag är mindre trött.
Det borde vara fler turneringar i Malmö/Lund, vi är många spelare här nere.
-Tiderna hölls ej (Brandlarm kan man ej räkna med)
-Abbadon suger
+Trevliga spelare.
+Trevlig arrangör.
+Bra lokal/läge
Chaos is my life!
Kill them all!
Blood for the blood god!

Kill them all!
Blood for the blood god!
Bästa mission upplägg på länge!! Detta var fasen 5th ed på riktigt! Bra terräng, kanske lite för mycket LoS block, men hellre för mycket än för lite. Riktigt trevliga spelare, bra lokaler, bra konvent i övrigt (även om det var i minsta laget). Överlag riktigt lyckat!
Extra tack till arrangören för sovplat
Extra tack till arrangören för sovplat
Alexander Merinen
Enda felet jag kommer på på rak arm var tie-breakern på missions. Det skulle varit en minimum-diff på 150p för att kalla det för vinst och dela ut bonuspoängen till en spelare.
-
Doc Sniksnak
Tack för ett trevligt konvent. Jag hade 5 trevliga matcher och kan bara hoppas att mina motståndare hade det också.
- Jag håller med om att 8 battlepoints är för mycket om det är helt jämt och bara skiljer 100 vp.
- Det kändes lite oorganiserat dag1 innan brandlarmet gick
- för lite tid att kolla in de snygga armeerna (men det var väl jag som spelade långsamt)
- ganska dyrt
+ bra uppdrag
+ bra med uppställningsytor för armeerna.
+ mycket terräng och bra med LOS-block på de flesta borden (I love Sjöbo)
+ trevlig gemytlig stämning
+ bra lokal
+ sköna stolar och tillräckligt många av dem.
+ bra gratis p-plats
- Jag håller med om att 8 battlepoints är för mycket om det är helt jämt och bara skiljer 100 vp.
- Det kändes lite oorganiserat dag1 innan brandlarmet gick
- för lite tid att kolla in de snygga armeerna (men det var väl jag som spelade långsamt)
- ganska dyrt
+ bra uppdrag
+ bra med uppställningsytor för armeerna.
+ mycket terräng och bra med LOS-block på de flesta borden (I love Sjöbo)
+ trevlig gemytlig stämning
+ bra lokal
+ sköna stolar och tillräckligt många av dem.
+ bra gratis p-plats
Jo, en liten yta för lika skulle inte vara fel förstås.
Alexander Merinen
- speedfreek
Min tanke med uppdragen till SydCon vara att det inte skulle finnas annat än vinst eller förlust och egentligen skulle jag velat ha enbart 0 för förlust och 1 för vinst.
Nu fegade jag ur så att det blev 20-0, 17-3 och 14-6 som möjliga resultat istället.
Jag var ju inte på plats, men hoppas att det var vettiga uppdrag utan större otydligheter.
Ang lika eller ej och dess vara eller inte vara, så är det en av fördelarna med att arrangera...
Angående målningen tycker jag det ser ut att varit "lagom" utdelning, med (10)15-25 poäng dvs 10 poäng att slåss om av över 100.
Angående komp så var min tanke att använda hela skalan 1-15 men med lite sena avhopp så klipptes en del listor i botten bort...
Som det blev nu så var det även där bara 10 av över hundra poäng att slåss om och Mutt verkar vara den enda "stora komptombolavinnaren" i fältet.
Och resultatlistan ser lite konstig ut kring 15.e och 20.e plats om man ser till totalpoängen.
Nu fegade jag ur så att det blev 20-0, 17-3 och 14-6 som möjliga resultat istället.
Jag var ju inte på plats, men hoppas att det var vettiga uppdrag utan större otydligheter.
Ang lika eller ej och dess vara eller inte vara, så är det en av fördelarna med att arrangera...
Angående målningen tycker jag det ser ut att varit "lagom" utdelning, med (10)15-25 poäng dvs 10 poäng att slåss om av över 100.
Angående komp så var min tanke att använda hela skalan 1-15 men med lite sena avhopp så klipptes en del listor i botten bort...
Som det blev nu så var det även där bara 10 av över hundra poäng att slåss om och Mutt verkar vara den enda "stora komptombolavinnaren" i fältet.
Och resultatlistan ser lite konstig ut kring 15.e och 20.e plats om man ser till totalpoängen.
Jag vet fan vad som hände där med excel. Får ta en tit på detspeedfreek skrev:
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Kanske det ända gränsfallet, men vill ändå påpeka att 3:an hade lika många inspelade poäng som både mig, 4:an, och 5:an. Endast kompen differentierade oss tre.speedfreek skrev: Angående komp så var min tanke att använda hela skalan 1-15 men med lite sena avhopp så klipptes en del listor i botten bort...