Koppla ihop ranking/forum/verklighet?

Allmänna frågor och info om webbsidan
Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är en bra idé, får fundera på om det kan lösas på nåt enkelt sätt. (dvs minimalt med administration)

Men av nyfikenhet från er som skrivit om det, vad är problemet med att tvinga alla att ha en sån länk om de finns på rankingen?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jag tror att problemet att om man lägger in rankingen. Kan det lätt bli ett problem om man inte har en hög ranking så blir ens argument inte hållbara för att ens ranking är låg och då vet man tydligen inte vad man pratar om. Denna tendens har jag märkt tidigare på forumet. Inte ofta men det har förekommit och jag tror inte det gynnar någon utan bara bli ännu mer elitistiskt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Koppla ihop ranking/forum/verklighet?

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:Men av nyfikenhet från er som skrivit om det, vad är problemet med att tvinga alla att ha en sån länk om de finns på rankingen?
Att det måste administreras. Lättare om folk får fylla i det själva om de är intresserade. :)

Användarvisningsbild
Röde

Re:

Inlägg av Röde »

kombat skrev:Jag tror att problemet att om man lägger in rankingen. Kan det lätt bli ett problem om man inte har en hög ranking så blir ens argument inte hållbara för att ens ranking är låg och då vet man tydligen inte vad man pratar om. Denna tendens har jag märkt tidigare på forumet. Inte ofta men det har förekommit och jag tror inte det gynnar någon utan bara bli ännu mer elitistiskt.
Tror inte att det är där skon klämmer. Mej nonchalerade man långt innan rankingen fanns. ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re:

Inlägg av DHettNeck »

kombat skrev:Jag tror att problemet att om man lägger in rankingen. Kan det lätt bli ett problem om man inte har en hög ranking så blir ens argument inte hållbara för att ens ranking är låg och då vet man tydligen inte vad man pratar om. Denna tendens har jag märkt tidigare på forumet. Inte ofta men det har förekommit och jag tror inte det gynnar någon utan bara bli ännu mer elitistiskt.
Det är egentligen inte vilken ranking man har som är viktig. Det som kan påverka är ju dock hurvida man åker på turneringar över huvud taget eller om man bara spelar hemma med polarna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Den här sajten handlar om turneringar och ranking. Jag förstår fortfarande inte problemet. Det blir väl inte bättre diskussioner för att folk döljer vilka de är?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Den här sajten handlar om mer än ranking och turneringar. Den är ett community där 40-spelare kan få kontakt med likasinnade, även om man inte vill åka runt på turneringar. Man kan få feedback på sina listor och sina gubbar mm.

Att jag förespråkar att det ska vara frivilligt är dock mer av en principsak om att man ska ha rätt att välja om ens riktiga namn ska stå synligt, inte för att det är någon direkt risk, men det är trotts allt ett öppet internet-forum och då vet man aldrig var ens namn och ens åsikter kan hamna. Det sagt så hade jag personligen inte haft något emot att mitt namn stod med, men sedan har jag å andra sidan värsta Svenne-namnet som det finns hundratals som delar.

/Martin Karlsson

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jocke Rapp skrev:Den här sajten handlar om turneringar och ranking. Jag förstår fortfarande inte problemet. Det blir väl inte bättre diskussioner för att folk döljer vilka de är?
Inga namn! Jag tycker det är asnice att folk blandar i hop mig med bildsköne bengtsson, eftersom de då vet att varje gång de stöddar sig lider en 50 % risk att drabbas av Buddahs vrede!

Ddessutom så slipper man ju stå för vad man tycker på internet, något som i dagens Sverige bör betraktas som en mänsklig rättighet i som står i paritet med rätten till liv.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

egge

Inlägg av egge »

Jag kan nog hålla med om namn. Egentligen tycker jag att alla skall kunna ha med sitt namn men då vi använder nick så tycker jag nog att folk skall kunna välja att ha med det eller inte.

Själv tog det mig flera år innan jag visste vem Bengtsson den yngre var och det är ju lite coolt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

eller så skaffar man ett coolt nick som är självförklarande

Skriv svar