En skum men relevant fråga!
En skum men relevant fråga!
När en chaos dreadnought köper ett extra CCW får den en extra attack på sin profil. Men det står ingenstans att du tappar den extra attacken om du byter ut ditt första vapen mot en missile launcher. Hur ska man se på detta? Det är verkligen dumt men det är ju så de har formulerat det, det står bara att man får minus attacker om man slutar med 0 ccw.
Re: En skum men relevant fråga!
Det kanske är något för swe faq att ta upp då det är en uppenbar felskrivning. Om inte annat får man väl houserula bort det. Eller så är det bara så att raketgevärsdreads är bra í närstrid.
Prova slåss med en arm normalt och den andra vikt vid armbågen men full
av små och stora skjutvapen. Fortfarande rätt effektiv.
Om du dock viker båda dina armar vid armbågen så lär det gå jättemycket sämre.
Underbar förklaring
av små och stora skjutvapen. Fortfarande rätt effektiv.
Om du dock viker båda dina armar vid armbågen så lär det gå jättemycket sämre.
Underbar förklaring
Mork, the articulate ork!
det kan ju vara så att alla dreadnoght egentligen är högerhänta. så att de är mycket bättre på att slåss med högerarmen..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Vi har kommit fram till det här förut och hoppats att ingen annan frågar om det. Det är trams. Se HeadWars svar.
Ok visste inte att frågan tagits upp. Men självklart ska man inte spela det så, lade märke till det mest för att jag tänkte ha en sådan dreadnought.