Tror inte vi kan lösa det här, men det kan vara kul att diskutera.
Om Celestine blir förvandlad till en Spawn av Gift of Chaos eller Boon of Mutation kan hon då komma tillbaka? Om hon kan det,vad händer då med Spawnen?
Som reglerna är skrivna så kan hon komma tillbaka (kräver att hon är removed as a casualty, vilket hon är i båda fallen). Men vad händer egentligen med Spawnen i sånt fall? Det är ju Celestine som har blivit Spawnen. Ersätter hon den om hon kommer tillbaka eller är hon helt plötsligt på två ställen? Är väl mest fluff, men situationen blir ju rätt skum och troligtvis inte genomtänkt av GW (men de tänker väl iof sällan igenom saker).
Edit: Ska väl sägas att jag lutar åt det senare, även om jag helst sett att hon inte kan komma tillbaka från något där hon plockas bort automatiskt (instant death, Spawn etc.).
Celestine blir en Spawn
Celestine blir en Spawn
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Re: Celestine blir en Spawn
Hennes stunt dubble blir en spawn och sen kommer det riktiga helgonet in i bilden 
Alexander Merinen
- speedfreek
Du har glömt att skriva de två förslag där du syftar tillbaka på det senare...
Syftade på den här meningen.
"Ersätter hon den om hon kommer tillbaka eller är hon helt plötsligt på två ställen?"
"Ersätter hon den om hon kommer tillbaka eller är hon helt plötsligt på två ställen?"
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Håller med.Zurken skrev:Hennes stunt dubble blir en spawn och sen kommer det riktiga helgonet in i bilden
Tycker att det är intressant att problemet uppmärksammas först nu trots att Necrons har funnits i ganska många år nu. Det tyder nog tyvärr lite på en hårdare läsning utav nya codexar och uppletandet av problem. En lite tråkig utveckling tycker jag nog.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- speedfreek
-
the godfather