Första ärliga försöket med greenstuff

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
bearbullet

Första ärliga försöket med greenstuff

Inlägg av bearbullet »

Så har länge sett på med drömmande ögon när nån skapat en mindre monalisa med greenstuff och nu tänkte ja fan lära mig :P

så kritik! alla dess sorter och gärna lite tips med så ja vet hur ja ska göra det nästa gång

det är btw Mr. Fabius Bile ja försökt göra. Hans ryggsäck kommer på posten imorn för den fick ja ge upp...

Bild
Bild

p.s hur gör man för att få bilderna större? har försökt me olika storlekar när ja laddat upp dom till imageshack men de blir bara dessa små thumbnails..
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Första ärliga försöket med greenstuff

Inlägg av Katarsis »

Fila till pistolen lite så att den ser mer skarp och metallisk ut (och inte så flytande och organisk). Annars är det ett jättebra resultat om du är ganska ny på stuffandets konst.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
bearbullet

Inlägg av bearbullet »

Katarsis skrev:Fila till pistolen lite så att den ser mer skarp och metallisk ut (och inte så flytande och organisk). Annars är det ett jättebra resultat om du är ganska ny på stuffandets konst.
aight, är på jobbet atm och har inte med mig alla verktyg så det kommer nog upp nya bilder imorn när jag fixat till honom lite.
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

Kimich

Inlägg av Kimich »

Ser bra ut för att vara första gången.

Är ingen höjdare på GS men vet att man kan undvika ränder från fingrar med att använda vatten på fingrarna och lätt dra/smeta på GS så försvinner dom, ifall man använder fingrarna förstås. Vatten eller olja på verktygen man använder underlättar mycket.
Ett annat knep är att låta GS torka några minuter så den blir lite hårdare ifall man ska göra lite tunnare eller saker som kan påverkas av tyngdkraften.

Finns ju några riktigt duktiga här på forumet som säkert kan ge fler och bättre tips.

Användarvisningsbild
bearbullet

Inlägg av bearbullet »

försökte få bort fingeravtrycken men hade nog för bråttom med att komma igång för det va lite svårhanterligt att göra roben märkte jag, den GS som legat vid sidan av som ja sen använde på hans shoulders och pistolen va lättare så får nog ha mer tålamod nästa gång =)
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

var inte rädd att göra djupare stygn i hans fina hud kappa sen så skulle du kanske testa på lite gummi verktyg som finns för att släta ut saker & ting :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
bearbullet

Inlägg av bearbullet »

MrCheeze skrev:var inte rädd att göra djupare stygn i hans fina hud kappa sen så skulle du kanske testa på lite gummi verktyg som finns för att släta ut saker & ting :)
Vad ska ja göra stygnen av nu när det torkat? Brytkniv?
Dom som är där gjordes av taggtråd när de va mjukt
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Funderar lite!

Du skulle kunna fila ner kappan & lägga ett tunnt lager & börja om eller så försöker du med att skrapa med nått vasst vektyg!

sen needle pikkan hans så skulle jag nog bygga den med plasticcard om jag var du :)

Mvh Farbror osten!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
bearbullet

Inlägg av bearbullet »

har inge sånt, har inte kommit så långt i mitt "självskulpterande" , men får beställa lite
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Vad gäller bilder kan jag rekomendera dropbox. Då är det bara att lägga bilderna i den publika mappen, klicka till höger om filnamnet och skapa publik länk, sedan är det bara att visa på.

Antingen http://www.dropbox.com eller om du vill bli inbjuden och få ytterligare lite utrymme utöver de 2GB man börjar med; http://db.tt/2SJjuYH
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar